mjuk i handen när man rider o kör????

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
L

lie

har tänkt på en sak väldigt länge nu, när man kör häst så om de pullar så håller man ju ihop dem,.. men när man rider då ska man ju vara så mjuk och inte dra för att då blir det bara värre.. hur kan det skilja sig så??

inte för att man sitter och drsr sönder hästen i munnen när man är ute och kör men jaf fattar inte riktigt?!

när jag är ute och kör, så ibland kör jag på grusvägar med sten på, är det skadliogt för benen?

Sv: mjuk i handen när man rider o kör????

Mitt varmblod är mjuk att köra!! men kallblodet däremot.... om jag drar pullar hon bara värre och värre, men låter jag henne vara dom första 1-2 km då är hon fin att köra med.Men om jag sitter och drar i henne då är det kört!! Då har vi bägge mjölksyra rätt så snabbt...
Sten är väl ingen större fara om det är mjukt under typ i mittsträngen och om dom inte är för stora eller vassa.

Sv: mjuk i handen när man rider o kör????

Tycker jag inte alls skiljer sig. Enda skillnaden är att man är mycket starkare när man kör, så man har en chans att orka hålla mot, det har man inte när man rider. Men hästen reagerar lika. Jag vill inte ha en häst som pullar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 413
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar