Mjölken vill inte försvinna!

S

snuttis_linsan

Vet inte var jag skulle lägga den här tråden men såhär är det. Mitt sto har haft ett föl och dom är nu skilda och har varit det väldigt länge!
Hur lång tid tar det för mjölken att sina?!
och finns det något man kan göra för att det ska gå fortare`?
Tacksam för svar :cool:

Sv: Mjölken vill inte försvinna!

Dra ner på kraftfoder. Annars kan man använda Galastop i samma dos per kilo som till hund, vilket blir dyrt. Oftast behöver man inte bry sig. Vad menar du med väldigt länge?
PL

Hon äter ingen Krafft :/

Vi avvänjde fölet för ca 5 månader sen och tog sedan tillbaka det efter 2 månader. Vilket inte var så smart så hon har nu mjölk igen. Vi har flyttat ungen igen och nu har dom varit skilda en månad.
Det kanske bara är jag som tycker att det tar ovanligt lång tid.... :P

Kan det hjälpa att motionera extra hårt?...

*kl

Av döma av ts tidigare inlägg i andra trådar, så verkar det som "fölisen" är född 2007

Till ts
2 månader är ganska kort tid, och har man ett snällt sto som inte säger ifrån så kommer mjölken lätt igång igen

Jo Hon är ett år nu och vi tog tillbaka henne för att jag inte vill ha dom i olika stall men de stod inte i samma hage då.

När mitt sto skiljdes från sitt föl tog det mer än två månader innan mjölken sinade. Trots att jag tog bort kraftfodret och motionerade henne ordentligt. Jag hade hört att det skulle gå mycket fortare men det än nog mycket individuellt hur lång tid det tar.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025