Y

yodi

i går när jag rengjorde stoets juver, klämde och kände så kom det mjölk, saken är den att hon har två månader kvar är det normalt att dom får mjölk så långt i förväg :confused:

Var mjölken vit eller var den genomskinlig?

Genomskinlig vätska är inget ovanligt och sen beror det hur hårt man klämmer :smirk:

Lill / Stall Nöbbeled

jag klämde inte hårt, mjölken var genomskinlig lite åt det gulaktiga hållet, inte klibbig, hon har börjat fylla på juvret men det är långt i från fullt. är det normalt eller ska jag börja oroa mig :confused:

okej, tack så mycket :) jag blev lite orolig att hon tänckte föla för tidigt, men då behöver jag i alla fall inte oroa mig för mjölken den här gången :D

Nej det behöver du inte oroa dig för ännu. Mitt sto som bara har några dagar kvar har samma färg på mjölken. Åtminstonde i går kväll. Idag har jag inte kollat det. Gör det nu ikväll.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 195
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka