Sv: mjau mat

Burkmaten är absolut bland de bättre på marknande. Den "vanliga" burken (alltså inte "sunda målet" eller "bitar i gelé") är förmodligen det bästa i kattmatsväg man kan hitta i mataffären. Torrfodret kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte granskat det nogrannare, men en sanbb titt på innehållsförteckningen gjorde att jag inte skulle fodra mina katter med det (för mycket spannmål). Det samma gäller alla andra torrfoder på ica, och de flesta andra i djuraffären också...

menar du att du inte skulle ge dina katter torrfoder alls? även om det är ngt bra märke som hills, iams osv?

Inte som huvudföda, nej. Som komplement till burkmat om jag är borta mycket, möjligtvis. Hill's och RC innehåller också mycket skräp, hellre då Eukanuba (som har högt köttinnehåll), James Wellbeloved (som inte har i vete) m.fl.

Vad jag har förstått så är mjau ett av de bättre lågpristorrfoderna! Såna såsom Friskies, Ica, Euroshopper och dyl ska man absolut inte ge vad jag har fått fram. Så om man inte vill köpa hos zoobutik eller hos vetribär så är väl Mjau det man borde köpa.

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
1 465
Senast: cherie
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama