C

Coffeaclub

Min häst har haft ganska mycket mugg i vinter som jag nu äntligen verkar fått bort det mesta av. :banana: Till saken hör att han verkar nu ha en massa "mjäll" uner pälsen på benen. Jag antar att detta är från muggen. Vet nån säkert vad det är och hur jag får bort det?

Sv: Mjäll?

har ingen aning om vad det är men har använt mig flitigt av Emu-olja vid typ mjällliknande "utslag" som dem du beskriver.Funkar jättebra! EMu-olja är typ karledssalva tror jag som man kan köpa på välsorterade ridsportsbutiker samt granngården;)
Smörj in och se till att det inte blir tort.Det är då de där mjällen kommer.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 472
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31