Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testa att ge dem tillskott på någon bra olja, och kanske B-vitamin.
Rekommenderar Viacutan, olja som du hittar hos veterinären.
Katter kan även få mjäll av att äta mat av sämre kvaliet.
Viacutan röstar jag oxå för, finns även på Apotek.
Fel foder. Eller mjällkvalster! Man kan förstås komplettera med omega 3/6 på flaska eller burk, men tänk på att ett foder som brister på en punkt kan brista på fler. Jag skulle rekommendera dig att byta till ett bättre foder i första hand, det är osannolikt att dina katters smak skulle skilja sig så kapitalt från andra kissar att det inte finns ett enda, näringsriktigt foder som passar.
Båda liven vägrar en sådan BRA kattmat, vi prioriterar därför en billigare matsort som har mkt kött i sig samt är animaliska och inte vegetabiliska. De vägrar torrfoder och allt annat, den maten de har nu - det är dessvärre den enda de äter. Vi har provat olika märken(självklart har vi vant dom vid nya märken stegvist, blandat med det tidigare fodret!)
Du har koll på katt-näringslära ser jag. Om de äter blötmat så hade ju jag inte försökt ändra till annat foder. Testa oljorna och se vad som händer.
Jaha ja, det var en annan sak.
Då är jag ännu mer övertygad om att mjällen kommer av den "dåliga" maten.
Har du provat att blanda ny sorts torrfoder i den gamla? Av erfarenhet vet jag att man måste ha en dåres envishet för att få katterna att fatta.
Fast har du provat min "hungermetod"? Det är inte omöjligt att få envisa katter att äta ny mat, men det kan ta jäkligt lång tid.