MJ / Protein till vuxen häst

H

Heero

Vad har ni för MJ/protein kvot? Och till vilken slags häst? Är lite nyfiken bara.

Strax över sju men nu har jag en växande ponny. Dock behöver hon samma kvot även under de perioderna hon inte växer och enligt tabellerna ska hon fodras som vuxen.

Min kalllblodstravre låg också högt, runt 7.5 tror jag var det optimala när jag hade honom.

8 när jag använder höet eftersom det har en kvot på 8,1.(jag har 68 g smrp i det och 8,3 mj) när jag använder ensilaget som jag gör nu i vinter hamnade kvoten på 7. (kvoten i ensilaget är på 7,5(6,9 mj och 52 smrp)
Har ett fullblod.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
637
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama