Mitt vindskydd är klart...

Smuldaisy

Trådstartare
...eller nästan, ska måla i helgen. Är själv jättenöjd. Hästarna har varit inne på inspektion och verkar godkänna det. Ska inte börja använda det förrän jag målat dock. Komentera gärna!

Så här ser det ut vid insläppet till hagen.
th_vindskydd2.jpg

Vy från hagen. I hålet däruppe har vi satt vit vindväv för ljusets skull.
th_vindskydd6.jpg

Insidan. Måtten är 9x4m. Anledningen till pelarna längs väggen är att vi inte ville lägga en bärande regel på stallväggen eftersom det bara är leca block.
th_vindskydd3.jpg

Sv: Mitt vindskydd är klart...

...eller nästan, ska måla i helgen. Är själv jättenöjd. Hästarna har varit inne på inspektion och verkar godkänna det. Ska inte börja använda det förrän jag målat dock. Komentera gärna!

Så här ser det ut vid insläppet till hagen.
th_vindskydd2.jpg

Vy från hagen. I hålet däruppe har vi satt vit vindväv för ljusets skull.
th_vindskydd6.jpg

Insidan. Måtten är 9x4m. Anledningen till pelarna längs väggen är att vi inte ville lägga en bärande regel på stallväggen eftersom det bara är leca block.
th_vindskydd3.jpg

Jättesnyggt!:bow:
Har du många hästar?

Tack!
Har fyra:
1 shettis
1 Halvblodssto 11år
1 fölis
1 kwpn unghäst 4år

Tack! som sagt... är jättenöjd. Min man (med tummen mitt i handen) och min svärfar har byggt det till mig o mina hästar. Jag har bidragit med att ösa bärlager och utformningen. :D

Sådan skulle jag kunna tänka mig :D
Super bekvämt om det börjar regna och man har glömt sätta på regn täckena ;) Och har man tur springer hästarna ditt in!

Hur långt tid har bygget tagit och kostnad `?

Jätte snygg om jag inte har sagt det :love:!

Mvh
Emma

Precis min tanke...... jag slipper ha dåligt samvete på jobb när jag ser regnet ösa ner utanför fönstren och jag har glömt täckena på.:)

Jag tror kostnaden landade kring 15 000:-. Det som kostade var plåttaket och ganska tjockt bärlager för att jämna ut marken som var ganska sluttande. Det tog knappt en vecka.

Gick upp tidigt för att sätta igång och måla för det skulle bli fint väder i helgen osså regnar det.......:cry:

Det var ju hur fint som helst !! Stort, ljust och rymligt, precis som det ska vara!

Bara en liten fundering,
ser ut som att väggarna "svävar" en bit från marken. Kan inte hästarna fastna med en fot där om dom ligger ner?:confused:

Annars jätte fint :)

Jättefint verkligen! :) :bump:

Men de där springorna ned till hade jag nog för säkerhets skull satt för med en extra planka eller nåt för att eliminera skaderisken.

Åh, ett sådant vill jag också ha.!! Instämmer dock i att springan längst ned bör täppas till.

Bara en liten fundering,
ser ut som att väggarna "svävar" en bit från marken. Kan inte hästarna fastna med en fot där om dom ligger ner?:confused:

Annars jätte fint :)

:rofl: Inget ungår de på Buke...... Glömde skriva att vi gjort lite ändringar sen jag tog korten.

När vi packade bärlagret och stenmjölet sjönk det ihop mer än vi trodde. Tog korten när vi var klara med bygget som det var tänkt men eftersom detta hände har vi satt en list ner till. Ska lägga ut nya kort när vi målat klart så ser ni hur det ser ut nu med "tilltäppt" springa. Hästarna har bara blivit ledda i grimskaft därinne mest för att se om de vägrade gå in där, eller så.

Vad fint!!! Jag gjorde (nåja, lät göra...) ett vindskydd till hästarna i våras och oj oj vad det blivit använt sommartid när solen och insekterna varit på hugget!! Däremot är det bara shetlandsponnyn (den robusta tåliga saken) som är snabbt in när det börjar regna - de stora står kvar ute i det kalla regnet och betar *hrmf*

Vad fint!!! Jag gjorde (nåja, lät göra...) ett vindskydd till hästarna i våras och oj oj vad det blivit använt sommartid när solen och insekterna varit på hugget!! Däremot är det bara shetlandsponnyn (den robusta tåliga saken) som är snabbt in när det börjar regna - de stora står kvar ute i det kalla regnet och betar *hrmf*

Det är precis det de använder det till.
Så i såfall kan du känna dig jättenöjd att ditt vindskydd har fungerat.
Hästar brukar nästan aldrig använda det till något annat än insektsskydd. Möjligen tycker vissa om att ha något mjukt att sova på ibland.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka