Ja som rubriken säger så kickat mitt sto en hel del med bakbenen, framför allt med höger bak. Det började i höstas när vi bytte stall och nu när hon börjat fälla har det blivit mer och mer. Det kan ske när som helst när hon står i hagen, stallgången eller i boxen. Hon är kittlig under magen men har förut inte gjort mer än att lyfta benet och hota lite men nu är hon värre där också.
Vi har bytt stall igen då varken hon eller jag trivdes i stallet vi flyttade till i höstas och jag tror inte att stallägaren var speciellt schysst mot henne.
Hon verkar aldrig vara sur när hon kickar, öronen är alltid framåt och hon är annars pigg och glad och precis som vanligt.
Kan det vara så att hon börjat med det här för att det blivit mycket flyttande senaste tiden och att hon blivit osäker?
Kan det vara nått fysiskt fel eller borde man märka det även vid ridning då?
Tänker mest om man ska låta nån veterinär undersöka henne men det känns kanske onödigt eftersom hon inte visar några "smärtsymptom" annars?
Vi har bytt stall igen då varken hon eller jag trivdes i stallet vi flyttade till i höstas och jag tror inte att stallägaren var speciellt schysst mot henne.
Hon verkar aldrig vara sur när hon kickar, öronen är alltid framåt och hon är annars pigg och glad och precis som vanligt.
Kan det vara så att hon börjat med det här för att det blivit mycket flyttande senaste tiden och att hon blivit osäker?
Kan det vara nått fysiskt fel eller borde man märka det även vid ridning då?
Tänker mest om man ska låta nån veterinär undersöka henne men det känns kanske onödigt eftersom hon inte visar några "smärtsymptom" annars?