Mitt omgjorda kök!

Gabbi

Trådstartare
Så här såg det ut innan. (Ja, jag hade inte städat.)

IMG_8101.jpg


IMG_8102.jpg


IMG_8103.jpg


IMG_8104.jpg
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

IMG_9182.jpg

Väggen spacklad och målad, hyllan målad. Golvet bytt och ny matta. Ny lister vid golvet också för den delen. Hyllan till vänster är ny, och de tre tavlorna är ramar från IKEA som vi målat och satt egna fotografier i. Tavlan på tåget har fått ny färg på ramen.

IMG_9184.jpg

Alla stolar ska kläs om som de till vänster, men staplemaskinen gick sönder alldeles nytt. Ignorera de blå stolarna så länge.

IMG_9185.jpg

(Färgen är brun, men blixten la till en rosa ton här)

IMG_9186.jpg

Förut var det helt lila runt fönstret. Nu har jag målat vitt runt hela, + bakom elementet. Billiga vita tyggardiner som man kan hissa upp och ner. Över fönstret har jag slitit ut massa gamla skruvar och skrot som satt där innan.

IMG_9188.jpg

Min nya stege med prydnader. Heltuff tycker jag!

IMG_9190.jpg

Min tekanna och kopparna fick äntligen en framträdande plats.

IMG_9189.jpg

Bilderna är av det här slaget.
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

SÅ snyggt!
Var har du köpt gardinerna och stegen??
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

åh vad bra! Då ska jag kolla nästa gång!:banana:
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

Just det, är gardinerna färdigköpta eller har du sytt?
Hittade inte stegen på hemsidan, vad heter den?
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

Vilken skillnad! Det blev jättebra! :d
Jag gillar väggfärgen. :love:

Tog det lång tid/mycket arbete?
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

Just det, är gardinerna färdigköpta eller har du sytt?
Hittade inte stegen på hemsidan, vad heter den?

Gardinerna är också från IKEA, jättebilliga. Såna där man kan hissa ner ganska långt. På bilden är de maxuppdragna.

Vad stegen heter vet jag inte, jag sprang bara på den nära Billyhyllorna. Hade inte sett den i katalog eller på nätet innan.
 
Sv: Mitt omgjorda kök!

Vilken skillnad! Det blev jättebra! :d
Jag gillar väggfärgen. :love:

Tog det lång tid/mycket arbete?

Nej, egentligen inte, men när man har jobb och familj och massa stress så blir det ju en del. Jobbigast tycker jag det var att måla ramar och hyllor. Det är svårt att hitta plats att måla 3 m planka inomhus i en tvåa. Tycker jämt att hunden sprang omkring med en vit färgklick på näsan. IKEAbesök, en eftermiddag, golvet en eftermiddag, väggarna ca en dag. Målning, några timmar i omgångar. Det vita runt fönstret, en kväll osv.
 

Liknande trådar

Hemmet Vilka är era bästa knep för att lösa proppar i bad och kök? Jag har problem med mitt badrum, badkar i lägenhet, där jag inte lyckats...
Svar
15
· Visningar
507
Senast: Keb71
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 189
Senast: LinnK
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 753
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
469
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp