Mitt nytillskott!

Bebben

Trådstartare
Lite sent, men jag har inte riktigt haft tid eller ork innan. Får slänga in några bilder såklart, det går ju så fort :)

Nykomlingen är alltså en Grand Danois, jag som aldrig skulle skaffa en ny sådan :p Han är en svart kille, som blev 13 veckor igår. Han har bott här i snart 4 veckor, för jag var bortrest när han var leveransklar vid 8 v.

Han heter Astor, och är en mjuk och söt liten sak. Vilken enorm skillnad från när äldsta hanen var valp :angel: Så skönt att ha en valp som reagerar på rösten, är följsam och inte helt odräglig inomhus.

Alla bilder är från 11 veckors ålder, lite fördelade från den veckan. Han har precis börjat återhämta sig från en rejäl magsjuka, så jag har inte tagit några nya bilder sen dess. Ska fota honom igen, så snart som han fått tillbaka sitt hull och ser fin ut.

Astor provar Xantis valphalsband
Tar skydd på brunnen när som stora vovvarna leker tufft ;)
Poserar ihop med Farbror Benni

Sv: Mitt nytillskott!

vilken underbar liten kille!! blir helt sjuk...min är ju redan tre år, fattar inte var tiden tar vägen:)

Ååååhhh, vilken underbar liten kille!!! :d Och de öronen och tassarna! :love:

Knöliga ja, det kallas växtknölar. Dom är så stora och knöliga tills han växt klart i princip, på höjden.

Utåtvinklade, nej. Han ser förvisso inte ut sådär längre, utan har rätat upp tassarna rätt bra. Men han har fortfarande lite utåtvinklade tår, jag hoppas på att det växer bort ännu mer.

Åhh så söt!! Vi har oxå en GD på snart 9 veckor. Hur mysig som helst.

Där är ju den lille godingen! Snacka om att jag blev valpsjuk nu!

Åh, vad söt!!!! :love: Nu vill jag ha en till! Kommer knappt ihåg att Kerstin varit så liten.
Visst är de helt underbara barnhundar? Min dotter och Kerstin har varit bästisar sedan Kerstin flyttade in och de är hur goa som helst ihop. Min lilla var också strax över året när vi fick Kerstin och de har mycket kul ihop!!!

Ja, Astor är jätteduktig med Sebastian verkligen, trots att han inte träffat något barn innan han kom hit :)

Fast Sebastian är mest övertygad om att det är Storebror Benjamin som gäller. Jag skaffade ju Benjamin när jag var gravid, så han har liksom alltid funnits här för Sebastian. Astor pussar han någon gång då och då, medans han och Benjamin har mååånga pusskalas om dagen, myser i soffan ihop, leker med leksakerna och delar på kex :D

Ja, han är underbart söt! Fast världens mest tråkiga och jobbiga valp att fotografera *grrrr*

Tacka vet jag min förra GD! Hon kunde stå stilla, och snyggt, på kommando vid 12 veckors ålder :D Riktigt rolig att fota var hon, gjorde alltid konster eller bara var allmänt snygg sådär. Det här lilla puckot lyfter näsan ifrån backen sisådär 5 sekunder sammanlagt på promenaderna, står alltid med benen i kors eller med kutrygg och fryyyyyyser..

Ha ha det där känner jag igen. De flästa valpbilder på Indra är antingen när hon sover eller springer med nosen i backen:D
Nu ha hon dock lärt sig posa lite!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka