mitt marsvin! :(

C

chaarliaejh

Hon kommer nog dö snart, hon har varit hängig i nån vecka och nu när jag var ner och kollade henne igen har hon blivit kallare. :cry:
Hon äter eller dricker knappt. :( Kanske borde tillägga att hon snart är fem så hon är inte så ung heller.
Så nu ligger hon i mitt knä och sover.. :( :love:

Sv: mitt marsvin! :(

Men du har vetat om att hon varit dålig i flera veckor utan att göra något?

Ring veterinären på en gång och berätta hur läget är. Inte vill du väl att din kompis plågas?

Jag har inte märkt det, min mamma sa det idag eftersom jag inte har gjort något annat än varit hos hästen. Så är det den senaste veckan, hade hon varit det i flera veckor skulle jag ha sett det och åkt till en veterinär med henne redan.
Och hon har redan ringt veterinären och vi skulle komma dit imorgon om hon inte var bättre..

Okej. prova ett ge henne lite sockervatten med en spruta i munnen. Det ger henne energi.

Håller tummarna för att det går bra.

Förresten, du vet att marsvin ska bo minst två?

Okej! tack för tipset!

Jo jag vet, vi hade ett till men han lever tyvärr inte längre..

Vad tråkigt, hoppas det blir bättre!

btw, idag är det ett år sen mitt marsvin dog, 5,5 år gammal:cry:

Nu är Det snart 9 år sen min Hamster dog jag var 2-3 år då :cry:
Han fikk Kancer... kröp inn i en Strömbrytare där man sätter inn Kabel för att te.x se på Tv :'(

Hoppas din Marvin blir Bra..

Jag har alltid haft marsvin både ensamma och flera och dom verkar inte ha mått dåligt av att vara ensamma.....

Ju, psykiskt så mår marsvin dåligt när de bor ensamma.
Det finns även en lag på att marsvin minst ska vara två ;)

Hon har varit mycket piggare och ätit idag,
men vi får se om vi åker till veterinären ändå för att kolla bara, för hon är inte riktigt som vanligt. :/

Åk och kolla upp henne ni, så ni vet om ni kan göra något!
Det behöver inte vara slutet, min äldsta tant är 8 år:)

jaha...men mina mådde aldrig dåligt det kan jag lova...dom var glada,pigga,hade massor med sällskap av oss osv osv...båda två vart 9 år så så farligt kan det ju inte vara.

Inga djuraffärer säger ju nåt om den lagen...

ok. men en människa eller kanin kan aldrig ersätta ett annat marsvin.

Nej, tyvärr så finns det inte så många djurbutiker som bryr sig om den lagen.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 593
Senast: hollypolly
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve