Efter att ha förflyttat ett gäng stenplattor och ett gäng trallplattor och fixat lite i hundgården
så låg jag och slappade i solen i godan ro, när det hux flux blev ett satans liv på trastarna och eftersom det inte upphörde och de var förtretade som rackarn så drog jag på mig lite kläder och gick ner och spanade vad de var så elaka på och fann denna här alldeles solokvist och skapligt slö i stekhettan som råder och säkerligen stressad så det räckte och blev över dessutom.
Ett uppfriskande bad senare så bor den nu i källaren och ska få lite mat också, men här finns inget vatten i nån direkt närhet, har inte funnit några som helst spår av nån and, vare sig stor eller fler pyttingar efter noga koll runt gården, så var den kommer från är en gåta
Men ska man som pytting-and förirra sig så helt och totalt så finns det nog sämre folk att bli upphittad av än en tidigare fjäderfäuppfödare skulle jag tro, så om den inte är sjuk på något vis eller har nån skada som inte går att se, så lär den vara flygfärdig i höst