MItt lilla hjärta....

Miao

Trådstartare
:cry: Min lilla gerbil Gunnel är död. Mamma till Billy och Bob, burkamrat med Sigbritt. Sigbritt springer omkring och letar efter henne, förstod inte riktigt vad som hänt när Gunnel låg där kall och stel i boet.

Gunnel har varit lite risig ett tag, pga sin ålder (över fyra år gammal). När jag städade i deras bur i söndags piggnde hon dock till en sista gång för att undersöka sina "nya" saker jag lagt ner, sprang runt och kollade på allt. Annars har hon mest sovit.

Och nu på kvällen, när jag skulle ge dem nytt vatten och mat, var hon död.

Sov gott Gunnel, mitt lilla, lilla hjärta :(

Sv: MItt lilla hjärta....

aaw :(
det är så himla tråkigt när ens djur försvinner ifrån än :/
men att en gerbil blir över fyra år är väl rätt gammalt?

aw, tycker synd om dig : /

Stackars dig.. Jag vet hur ont det gör att förlora sin lilla kompis..

Men så är ju livet, tyvärr.

Tack för omtanken.... och det var ju inte precis oväntat, så gammal som hon var och när hon har varit lite slö ett par dagar.... Men det är ändå alltid sorgligt när de små liven försvinner, mina små mysråttor....:(

Har fyra kvar nu som får glädja mig i framtiden....Sigbritt, Billy, Bob och deras pappa Blåbär. Mina små sambosar :love:

:cry: Ujuj... det är så sorgligt när de små älsklingarna dör! :cry:
Jag har precis köpt två gerbiler, de heter Mimmi och Kajsa (ungarna döpte dem... :crazy: ). De är underbara!!! :love:
Har ingen erfarenhet av gerbiler från förut, men har fäst mig väldigt mycket vid dessa två sötnosar redan! :love:
/dressyrtant, gerbilberoende

Usch, alltid lika trist när djuren dör, även om det är av ålder....(har själv förlorat en kanin av ålder och ett marsvin av sjukdom i sommar, inom loppet av 1 månad :cry: ).

Tröstkramar på dig!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka