Mitt i Citybor

Sv: Mitt i Citybor

Har aldrig haft dom problemen, men många får nog gå ganska långt för att komma till en allmän hundgård eller skogsparti. En tjej hade en blodhund och bodde mitt i stan. Hon fick gå nästan 1 km för att komma till ett grönområde. Inte alltid man hinner, så det gäller att ha bajspåsar med sig.

Min kompis bor i stan, inte riktigt mitt i men det tar bara två minuter att gå in till city. Hon får gå en bit för att komma till ett grönområde. Ofta tar de bilen och åker till en skog eller ett elljusspår någonstans för att hunden ska få komma undan stan lite.

själv har jag ju 3 som skiter kossahögar :rofl:. har aldrig tagit upp en enda hög :angel: här ute, men nu när vi ska till stan så får man väl förse sig med svarta plastsäckar och skyffel :rofl: :eek:

Nar jag bodde i stan sa hade vi som tur var nara till parker sa det var aldrig nagra storre problem sen sa brukade jag kora ut till skogen sa ofta det gick.

Visst är det lite mer "besvärligt"att ha hund i stan.Som tur är finns det ju oftast lite grönt mellan asfalten o betongen så ladda på med bajspåsar o hitta det gröna:rofl: Där jag bor finns det ett par parker o ett par kortare rundor att gå men oftast gäller bilen för långpromenad eller skogsturer.Har man inte körkort/bil så kanske det funkar med buss.Lycka till:banana:

ni med stora hundar, hur gör ni när ni rastar era hundar?

Stallet och sommarhuset? :angel:
Nejmen allvarligt...åk ut till reservaten eller skogarna utanför staden och kör en tretimmars kanske? Inte varje dag men ett par ggr i vecka iallafall? Rekommenderar Djurgården i Stockholm,mmmm:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31