Mitt hjärta brast

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 126
K

Kat

Idag när jag kom hem satt "Tuffis" på bron.

Han har varit borta länge nu, den tuffa lilla strykarkatten vi brukar mata. Vi trodde han var död.

Nu satt han där på trappen. Avsevärt mycket smalare, med avskavd päls på svansen, tovor på ryggen och med brutet bakben.
Då brast mitt hjärta.

Han har fått ett lusbad och mat och undersöker huset just nu (på tre ben!).
De andra katterna är skeptiska.

Vad ska jag göra?
Jag har inte råd att betala veterinärvård för honom och jag har fullt hus redan som det är.
Tar jag honom till ett katthem är jag rädd att de tar bort honom.
Men han har för mycket livsvilja för det, så det vore inte rätt. (Det vet jag för att jag själv har försökt när han brutit benet förut.)

Sv: Mitt hjärta brast

Synd att du bor så långt borta..
Annars hade jag kunnat ta hand om honom.. Letar ju katt ( hittade 2 igår men jag hade kunnat avstå en för honom)
Man vill ju gärna göra en god gärning för en liten kisse..
Men jag har 60-80 mil till dig... :(

Frågan är ju bara hur det går med hans bakben.. Om han har gått för länge med det brutet så kanske det aldrig blir helt bra.
Du tror inte han mår bäst av att få sluta då?
*försöker tänka humant*

Senast ändrad:

Jag minns inte om det är samma ben som gick av sommaren 2003 eller om det är det andra. Då försökte vi ta bort honom hos en granne som är jägare. Men han ville inte vara med om något sådant, utan försvann i 300 knyck på tre ben. Vi såg inte till honom på ett par veckor då och när vi väl gjorde det igen, så stödde han åter på benet. Linkat lite har han gjort sedan dess, men i övrigt har han varit bra.
Nu ser han ungefär likadan ut igen. Och visst säger en del av mig att han borde få sluta, men samtidigt säger en annan att han är en sådan enorm fighter att han säkert klarar det här också.
Bara en sådan sak som att klara sig utomhus mitt i vintern i flera månader med brutet bakben...
Han är fantastisk.

Nyss gick han upp för trappen och lade sig ett par meter från de två av mina som är inne just nu.
De morrade åt honom tidigare, men det verkar han inte bry sig om.

Om jag bara haft pengar skulle jag på en gång betala så Tuffis fått vetvård :( Skickar en tröst kram till er båda och hoppas du hittar nån lösning

Även hjältar ramlar till slut :cry:

Med tanke på att han inte har ngt hem och ingen som kan ta ansvar för honom, två benbrott osv.
Jag skulle ha låtit honom somna in, då slipper han kalla nätter ute i sin ensamhet i fortsättningen men framförallt..han slipper ha ont!

Ja du...det är fasen inte lätt.
Nu ska han iallfall få torka efter badet. Han har placerat sig vid elementet på ett täcke. Och de andra killarna härinne är sura på mig och verkar undra vad det är för fel på mig som tar in ett sådant där skrälle i DERAS hus!

Han är nog redan i himlen om man tänker efter.. ren päls, varm å gosig sovplats och lite svartsjuka kattkompisar i bakgrunden.
Nu fattas bara en stor portion mat och en tupplur

Kan du inte ringa och prata med dom på på de 2 katthemmen här i Gävle och fråga.....chansen finns ju dock att dom inte avlivar honom....

Mat har han naturligtvis fått :)

Jag ska ringa och fråga tror jag. Men inte idag. Idag ska han bara få ta det lite lungt inne i värmen.

Vänta inte för länge bara.
Ta kontakt med katthem, kanske kan dom hjälpa dig på nått vis. Annars tycker jag att ni ska ta bort, att låta honom bara gå låtyer inte som nått vidare djurvänligt alternativ.

Rekommenderar geflekatthem.se

Dom tar inte bort honom om du själv har möjlighet att ge honom tid och kärlek tills dess att han hittar ett nytt hem, veträkningar kan de säkert också hjälpa till med.

Ge det ett försök! :)

Jag ska försöka med det. Han går här och hasar foten efter sig, men verkar i övrigt väldigt nöjd med att vara inne i värmen och i sällskap. Han är väldigt kärvänlig och vill gärna vara nära oss hela tiden. Men han ser verkligen för hemsk ut stackarn!

Jag undrar var han kommer ifrån en gång i tiden...

Kat skrev:
Jag ska försöka med det. Han går här och hasar foten efter sig, men verkar i övrigt väldigt nöjd med att vara inne i värmen och i sällskap. Han är väldigt kärvänlig och vill gärna vara nära oss hela tiden. Men han ser verkligen för hemsk ut stackarn!

Jag undrar var han kommer ifrån en gång i tiden...

kan han inte få bo hos dig? den lilla kissen.

vi fick en katt till stallet för ett år sedan. vart den kom ifrån hade vi ingen aning om.

för ett par månader sen hittade vi den iaf tja. nästintill död. den kunde inte röra sig men hade iaf kravlat sig fram på stall planen.. den hade då varit borta i tre dagar. va en biffig kille när han försvann o världens goaste. nu var han väldigt tanig.. vi trodde aldrig han skulle klara natten men gav han en chans.

dagen efter levde han fortfarande o vi hade kanske fått i han ngn matsked vatten. åkte direkt sen till djursjukhuset.. där fick han dropp o dom kollade värden och rönkade mm.
domva nog ganska negativa igentligen. men vi tog iaf hem honom. o han kvicknade till.
världens gosigaste katt som följer med en vart man går. till en början fick han va innekatt. nu får han gå ute ett "pass" per dag. o då e han ute i några timmar. vi har två katter hemma. honkatten. den ena bryr sig inte. hon e ganska tuff o struntar i han. den andra e rädd o ängslig men hon har väl insett att han e så snäll så hon kan va elak mot han. så igår när han kom o gick i hallen flög hon på han o satte klon i ena tassen så han fick sig ett blodprov. men han brydde sig inte om det.

märkena han har i öronen o överallt visar att han nog varit med om mycket. men honkatterna accepterar han mer o mer. så han får bo kvar.
kan inte åka ner med han till stallet o låta han bo där. det är ju kallt o han vill ju va i värmen o gosa.. så nu bor han hos oss : )

kan du inte ha kvar han? om benet läker? el kanske ett tag tills någon annan kan ta hand om han kanske??

synd att det ska vara så dyrt me vetrinär vård. alla tyckte vi va dumma i huvvet som la ut en massa pengar på en gammal bonnkatt som någon lämnat vid stallet.. men det varhan väl värd..

men förstår om man inte har pengar övers : (

Tyvärr kan han inte bo hos oss, eftersom vi redan har fyra stycken här hemma. Och de hatar den här heligt allihopa.

Vi ska försöka rafsa ihop till veterinärundersökning, lite medel för öronskabb och så. Men någon operation av ett brutet ben kan det tyvärr inte bli tal om. Jag hoppas att det kommer att läka ihop som det gjorde förra gången. Lite låghalt kan han nog leva med att vara, bara vi hittar ett kärleksfullt hem åt honom.

Kat skrev:
Tyvärr kan han inte bo hos oss, eftersom vi redan har fyra stycken här hemma. Och de hatar den här heligt allihopa.

Vi ska försöka rafsa ihop till veterinärundersökning, lite medel för öronskabb och så. Men någon operation av ett brutet ben kan det tyvärr inte bli tal om. Jag hoppas att det kommer att läka ihop som det gjorde förra gången. Lite låghalt kan han nog leva med att vara, bara vi hittar ett kärleksfullt hem åt honom.

strax efter jag skrivit till dig här så hittade jag min ena kisse. hon vägrade äta igår. o idag med. har legat hela dagen.. så fort hon ser en spinner hon. men hon äter inget. fått i henne jättelite grädde. vet inte vad jag ska göra.. haft henne i 14 år nu o själv e jag 21.. så hon har varit med en stor del av livet...

hon ligger i ett hörn i mitt rum på en stor klädhög.. verkar inte ha ont..
Lever hon på måndag åker jag direkt till djursjukhuset.. men det värsta som kan hända där e att dom vill att hon ska avsluta sitt liv där. för jag vill hellre att hon får göra det hemma så tänkte ringa o kolla om det går att ordna oså..

detta är helt klart bak sidan med djur.

hoppas du hittar något fint hem till kissen

Liknande trådar

Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som... 2
Svar
21
· Visningar
2 613
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 574
Senast: Zizzy
·
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 689
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka