Mitt första provlopp

fuji

Trådstartare
Gör mitt första provlopp ikväll :crazy:
Ska dock inte köra utan har tänkt mej montelicensen. Någon som har några goda råd så här innan de är dags. Är lite nervös men de ska man ju vara tycker jag.
Hoppas bara på de bästa.

Sv: Mitt första provlopp

fuji skrev:
Gör mitt första provlopp ikväll :crazy:
Ska dock inte köra utan har tänkt mej montelicensen. Någon som har några goda råd så här innan de är dags. Är lite nervös men de ska man ju vara tycker jag.
Hoppas bara på de bästa.

Vad kul, hoppas det går bra... En sak är väl att gå lite långre bak i volten när dom sagt"ett" så slipper du bli för tidig.. Går sååå mycket snabbare att vända upp i montén än med sulkey... Vilken bana är det på?

Hmm jo jag är en 15 årig tjej som skulle vilja prova monté men hmm min FD travare är för gammal för de han är 13.. Någon som vett nått bra råd hur ja ska göra för jag skulle värkligen vilja testa monté..!

du måste vara 18 år tilla tt börja med

Om du ska plocka ut licens är det 18år som gäller...

Du får faktiskt börja ta licensen de år du fyller 16. Men du måste ha en häst som har vart kvalad någon gång i livet, alltså är det inte 8-månaders regeln som gäller. Pratade faktiskt om precis de där sist på mötet. För övrigt gick loppen så där, tempot var sagt 30 men de var några som drog iväg och kom in på en 23 tid. Men vi andra (halvvarv efter) höll nog ganska bra tempo. Tyvärr var kamerna trasig så vi fick inte se nåt. Bättre lycka nästa gång antar ja.

okeej.. men hmm min häst FD travare är för gammal han är 13..!?

Nissen_89 skrev:
okeej.. men hmm min häst FD travare är för gammal han är 13..!?

Tyvärr måste dom vara innan ålders gränsen.. och 13 är för gammalt.

Hur ska man få en häst som är under ? ska man höra me dom som känner eller
finns det nån kurs att gå i?

u får söka rea på en häst att låna av nån

Beror på om du har kontakter o kan låna.. Sätt upp anonnser, eller leasa/köp häst...

hästen måste ju som sagt var under 12år men det är inte 8 månaders regeln som gäller med kvalningen. Utan är åldern rätt spelar det ingen roll om det var 3 års sedan den gjorde ett lopp bara banvet. godkänner hästens kondition, men det är ju mest för hästens skull.

mm.. men hmm ifall man ha en 5 årig trav hingst hemma i stallet där ja e.. vet inte om ja får använda honom te monté men dom kör honom rider på honom oxå ( Jag får oxå rida ut me honom sj) Ska nog höra lite..

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: Pegasus63
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
650
Senast: Caoimhe
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka