C
Cassandra
Snälla , om någon här kan förklara detta för mig ta er då lite tid.. Jag har ett sto som är ca 75 dagar dräktigt, har inte kollat henne sedan 21 dygnet, ska kolla 90 dagar, men jag blir oroligare för var dag över hennes nya beteende. Fram tills för ca en vecka sedan har hon varit helt underbar att ha att göra med, hennes hingstiga humör kom i samband med att efter att vårt ranghöga sto åkt till sem station i 9 dagar, fick mitt sto släppas med det ranglåga stot som har en tre v fölunge, när det ranghöga stoet kom tillbaks fich mitt sto en knäpp o vägrade att låta de övriga hästar att ens hälsa på varandra, detta var även i samband med de båda andras brunster, som är mkt kraftiga. Mitt sto börjar "betäcka" de andra, och beter sig som en fullständig toka ute i stallet när de andra hästarna ska förbi, hon har fått "hingstnacke" och jag är jätteorolig att hon har kastat el likn, för jag har då aldrig varit med om ett sådant beteende förut. Har någon varit med om något liknande? Och isf vad var felet?