Mitt ben sover...

Fille

Trådstartare
och har gjort sen i söndags! På framsidan av höger ben, från knät ner till vristen. Vad kan det bero på?

Mitt vänstra ben sover från knät och ner i foten på framsida/utsida. I mitt fall beror det på att min ischiasnerv är retad/klämd.

Mitt vänstra ben sover från knät och ner i foten på framsida/utsida. I mitt fall beror det på att min ischiasnerv är retad/klämd.

Hmm jag satte mig ner på knä i söndags och det högg till lite i ryggen, inte så att jag reagerade konstigt (min kropp brukar låsa sig lite och hugga till här o var) men lite senare upptäckte jag att benet sov, är också lite framsida mot utsidan, ett tag sov benet till strax ovanför knäet på utsidan! Är det tokigt att ha nerv i kläm?

Nerv i kläm, diskbråck och en rad andra orsaker.
Det kan också mig veterligen vara symtom på mer allvarliga saker. Läkare kanske?

Hittade den här länken, dock vet jag inte hur säker den källan är:
http://www.halsatips.com/kolesterol/2014/11/orsakerna-till-ensidiga-domningar.html

Har funderat på om jag ska ringa 1177, men spelar ingen roll vad jag söker för, är aldrig nåt fel på mig så börjar fundera på om jag är hypnokondriker, att jag bara har långvarig hosta med flit, att jag haft ont i kroppen sen jag var 10-12 med flit, att jag är konstant trött för att det är skoj osv...

Jag har haft problem till och från i 2 år. För mig hjälpte övningar jag fick av sjukgymnasten innan. Nu gör det inte det längre så väntar på läkartid.
Standard i mitt landsting är sjukgymnast vid besvär av ischias om man inte tappar känsel/kontroll över bäcken/underliv.

ringde vc, fick svar att jag skulle ta ett varmt bad och ringa sjukgymnast om problemet kvarstår!

Hmm jag satte mig ner på knä i söndags och det högg till lite i ryggen, inte så att jag reagerade konstigt (min kropp brukar låsa sig lite och hugga till här o var) men lite senare upptäckte jag att benet sov, är också lite framsida mot utsidan, ett tag sov benet till strax ovanför knäet på utsidan! Är det tokigt att ha nerv i kläm?
Med den här bakgrunden skulle jag inte göra mer än vänta nån vecka för att se om det ger sig. Jag skulle tolka det som orsak och verkan.

Med den här bakgrunden skulle jag inte göra mer än vänta nån vecka för att se om det ger sig. Jag skulle tolka det som orsak och verkan.
Ja, det var vad hon på vc sa också! Men ringde 1177 först och hon jagade upp mig och sa att det kunde vara nån propp....

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 487
Senast: et_flickan
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 997
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 376
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp