Mitt barnbarn döps den 2/12

Status
Stängd för vidare inlägg.

kamomillo

Trådstartare
Jättekul:love:
Eller.... jag har ju redan beställt en resa till Globen då:crazy:
Nog visste jag att det va ett dop i antågande, men eftersom jag pratat om en globenresa hela hösten ( de är ju som en högtid för en ickeresande Klimpfjällsbo) så hade jag inte en tanke på att dessa två högtider skulle kunna krocka:crazy:

Å nu är jag så himla lessen:cry: ska jag skita i resan, missa 2450 kr i flyg och globenbiljetter, eller missa älskade Villes dop???
Tänker jag efter är det ett lätt val, givetvis är jag hellre hemma, och med på dopet, men... då ställer jag min reskompis på pottkanten, och det vill jag ju inte heller...
Men Ville är ju Ville:love:

Jag tror att jag vaknade 8 gånger i natt av att tårarna rann:crazy:
I bland önskar jag att jag fick vara barn, och att någon vuxen bestämde alla konstiga val som man ställs inför:o

FAAN FAAN FAAN!!!!!!

* Jenny *
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag skulle helt klart åka till Globen!
Ditt barnbarn kan du väl träffa vilken annan dag som helst.
Vad är det du missar?
En präst som häller vatten på huvudet och babblar en massa strunt?
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag hade oxå åkt på resan. Du kan ju fira att barnbarnet har blivit döpt någon annan gång. Se till att någon filmar!
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jättesvårt, men lite konstigt?! När vi har bestämt datum för sådan saker som dop, så har vi kollat av med den närmsta släkten så de inte har något annat inbokat, just för att för mig är det viktigt och jag skulle blir fruktansvärt ledsen om min mamma skulle göra en nöjesresa istället för att vara med vid dopet av mitt barn. Min lillasyster var visserligen inte med när Freddan döptes, men då var hon i australien under tre månader...
Men samtidgt skulle jag bli sur om mamma inte hade lyssnat om jag hade plannerat en nöjesresa för egen del, och hon plannerade in något som jag "måste" gå på...
Så ja det är ett dilemma, det är helt fastslaget datumet? Fast det borde det väl vara så här nära inpå...
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Vilket dilemma. Men har du pratat om det hela hösten så borde väl de ha fått höra om resan. Så jag tycker att du ska åka.

Hänsynslöst av dem.

Själv bokade jag dop när det passade oss och dom som kunde var välkomna. Svärmor och svärfar gillar inte sådana tillställningar så de dök inte upp och inte är jag sur på dem för det.

Åk på resan och njut. Globen är så mysigt, men jag har BF den helgen!
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jättekul:love:
Eller.... jag har ju redan beställt en resa till Globen då:crazy:
Nog visste jag att det va ett dop i antågande, men eftersom jag pratat om en globenresa hela hösten ( de är ju som en högtid för en ickeresande Klimpfjällsbo) så hade jag inte en tanke på att dessa två högtider skulle kunna krocka:crazy:

*

Men visste inte barnets föräldrar om din resa? Varför har man inte anpassat dopdatumet efter det?

JAG skulle nog bli lessen om min mamma inte kom på mitt barns dop. Å andra sidan om man inte tar hänsyn till vad andra människor har planerat (du var ju faktiskt "först" med din resa) så har man väl bara sig själv att skylla.

Precis som Snufffian skriver så kollar man väl av , i god tid, med dom som man vill skall komma?
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Ska försöka svara er alla!
De har varit lite velane hit och dit OM Ville skulle döpas, och jag har inte varit alltför drivande, tycker att det är upp till barnets mor och far, och visst hade det varit kul om vi fått vara med och tycka om datumet, men tydligen är det så att Villes faster har svårt att komma någon annan helg, och då högg dom nog ett datum ur luften. Tydligen fastställt:(

Äh, jag vet fortfarande varken hit eller dit.... det är ju sant att jag kan träffa honom andra dagar, och ett dop är ju bara ett dop, men...:cry:
Vi bor ca 5 mil från varandra, och har hästar på varsitt håll, så vi träffas inte så ofta som jag skulle önska, man måste ju arbeta ibland också:crazy:

Nå ja, jag funderar vidare! Tack för ert stöd:bow:

* Jenny *
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Men går det verkligen inte att kunna boka om antingen dopet eller flygbiljetter?! Det finns fler globenevanemang (kanske biljetterna kan säljas på Blocket eller Tradera) men bara ett dop. Jag hade blivit fruktansvärt ledsen om inte mina föräldrar hade varit med på sina barnbarns dop, det är "once in a lifetime" och kommer aldrig igen.
Hårt mot hårt väger en mormor mer än en faster.......;)
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Själv bokade jag dop när det passade oss och dom som kunde var välkomna.

Så gjorde vi oxå. Vi rättade oss efter prästen (det fanns väldigt få tider att välja på) och oss själva. Och vi blev inte ett dugg sura på de som hade förhinder. (Däremot blev min ena faster sur på mig, för datumet passade inte henne. Men om hon vill sura så får hon väl det.)
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag tycker det var dumt av dem att inte stämma av med dig, särskilt om du pratat om Globentävlingarna så de borde ha uppfattat dessa. Samtidigt, om jag hade valt att döpa mitt barn hade jag antagligen ansett detta vara en viktig händelse och då hade jag blivit ledsen om barnets mormor/farmor valt hästtävling (som går varje år, det är ju inte OS direkt) istället för sitt barnbarns enda dop.
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag hade definitivt vart med på dopet! Barnbarnet kommer bara döpas en gång i livet, globen finns kvar nästa år. Din dotter blir antagligen väldigt besviken om du inte kommer.

Det är vad jag tycker det:smirk:
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag tycker helt och hållet som dej! Villes dop kommer före ALLT ANNAT!!! men.... jag har inte råd att missta pengarna för resan:cry: flygbiljetten på 1700 är inte ombokningsbar, och de är jäkligt mycket pengar för mej, biljetterna till Globen kan man ju alltid sälja, de är inte hela världen.....
Jag har redan varit till globen ett par år på raken, och det är ingen katastrof att missa det i år, men, återigen ett dilemma, då sätter jag ju min reskompis på pottkanten...

Hon förstår att jag tvekar, men det är ju mycket pengar för henne också att mista:crazy:

oz_joj jag önskade också att dom skulle stämt av med oss innan dom bokade.....

Äh skit! jag är lika villrådig, och önskar bara att det fanns en universal lösning på de hela:confused:

* Jenny *
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Försöka att sälja resan och biljetter. Din reskompis kanske vet om någon som vill resa. Jag skulle inte ha velat att missa mitt barnbarns dop.
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

.... jag har inte råd att missta pengarna för resan:cry: flygbiljetten på 1700 är inte ombokningsbar, och de är jäkligt mycket pengar för mej, biljetterna till Globen kan man ju alltid sälja, de är inte hela världen.....

Fast jag köper inte riktigt det uttalandet. Du har inte råd att mista pengarna, men då har du ju inte råd att åka dit för antingen har du redan lagt ut 1700 och då är de betalda och du hade råd, det blir ju inte särskilt mycket dyrare att stanna hemma (möjligen presenten då men den borde kompenseras av att du kan äta hemma och inte ute på Globentävlingarna). Du menar väl att du inte har lust att kasta de 1700 i sjön för det skulle du aldrig gjort annars.

Jag har biljetter till Red Hot Chili Peppers i Globen i decemeber men kommer nog inte att åka. Biljetterna är betalda och kanske ej går att få sålda. Ska jag åka för att jag "inte har råd" att inte utnyttja dem? Nej, men det är surt att ev förlora de pengarna.
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag skulle inte bli det minsta besviken om jag bokade in mina barns dop och mamma skulle bort den helgen...Jag vill naturligtvis att mamma ska vara med,vi har en tät och intensiv kontakt med varandra(pratar i telefon minst två gånger per dag och träffas minst fyra dagar i veckan) MEN jag tycker att mamma har rätt till sitt eget liv och har hon bokat in en efterlängtad resa med en kompis så ska hon naturligtvis åka, barn-barnen kan hon ju som sagt träffa när som helst och hennes kärlek till mina barn blir ju inte mindre bara för att hon missar ett dop.

Jag tycker du ska åka till globen och njuta av resan, sen när du kommer hem så tittar du på alla bilder från dopet och ägnar en hel dag åt Ville.

//millus
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Jag skulle inte bli det minsta besviken om jag bokade in mina barns dop och mamma skulle bort den helgen...Jag vill naturligtvis att mamma ska vara med,vi har en tät och intensiv kontakt med varandra(pratar i telefon minst två gånger per dag och träffas minst fyra dagar i veckan) MEN jag tycker att mamma har rätt till sitt eget liv och har hon bokat in en efterlängtad resa med en kompis så ska hon naturligtvis åka, barn-barnen kan hon ju som sagt träffa när som helst och hennes kärlek till mina barn blir ju inte mindre bara för att hon missar ett dop.

Jag tycker du ska åka till globen och njuta av resan, sen när du kommer hem så tittar du på alla bilder från dopet och ägnar en hel dag åt Ville.

//millus

Tack så otroligt mycket!:bow:
Även OM jag nu väljer Ville och struntar i Stockholm så va det just det här jag behövde höra! Min lycka över Ville ha ju inget med just denna helg att göra!
Men... De finns ett litet problem till....
Det finns en person i släkten som Villes mamma vill undvika att ha med på dopet, och jag har väl bara kunnat ge rådet: ställ H*n inför fullbordat faktum, välj ett datum som kanske känns upptaget för h*n, kommer h*n ändå är det väl bara att gilla läget, kommer h*n inte... ja... då kommer dom inte!
Vem föll på eget grepp:cry: :confused:

Just därför känns det så otroligt jobbigt! de slog ju i slutändan tillbaka mot mej....:o
Nå ja, jag överlever! Hur det nu än blir!

* Jenny *
 
Sv: Mitt barnbarn döps den 2/12

Vad säger Villes föräldrar om att du kanske inte kan komma på dopet?
Blir de upprörda över att du inte dyker upp, eller förstår de att du hade annat planerat och inte vill "svika" din kompis som du redan skaffat planer med?

Prata med Villes föräldrar och lös saken tillsammans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp