Mitt älskade barn

Hej. Mitt namn är Madde och jag är mamma till EmmaFilippa som har skrivit en hel del här på forumet. Jag skriver detta både för Emmas skull, och för mig själv. Jag tror att Emma skulle vilja låta er veta vad som hänt. För min egen del känns det viktigt att få berätta, och jag vill tro att varje tanke, bön och hopp på något sätt kan nå Emma.

Tidigt i tisdags morse försökte Emma avsluta sitt liv. Hon har sedan dess varit nedsövd, och har ännu inte vaknat vid de väckningsförsök som gjorts.

Som ni säkert förstår är allt väldigt oklart just nu. Det jag skulle vilja be om, är om ni som vill och kan, kan ha Emma i era tankar. Om ni vill be för henne, eller sända positiva energier åt hennes håll, eller vad än ni känner er bekväma med. Det skulle betyda mycket för oss.

MVH Madde

Jag har svårt att samla tankarna och formulera ordentliga meningar just nu. Jag är så överväldigad av alla känslor och för att jag får skriva ord som jag varit rädd för att jag aldrig mer skulle få yttra. Vår älskade Emma har vaknat!
Vi har fått lite kontakt, och hon orkar vara vaken korta stunder. Allt känns så mycket mer hoppfullt nu. Vi vågar försiktigt tänka lite längre fram än nästa timme. Jag känner en oändligt stor tacksamhet för all kärlek och allt hopp som kommit till Emma från alla håll.

Så fantastiskt att läsa att hon vaknat :heart Håller så tummarna att det kan få fortsätta gå frammåt nu! :heart

Ett stort och varmt TACK också från mig till Emmas skyddsängel! Må du fortsätta vaka över och skydda henne från något ont tills hon blir stark och mår bra och kan känna sig trygg i att bara få vara den fina omtänksamma tjej som vi alla här ser och uppskattar så mycket. ❤️

Senast ändrad:
Jag har svårt att samla tankarna och formulera ordentliga meningar just nu. Jag är så överväldigad av alla känslor och för att jag får skriva ord som jag varit rädd för att jag aldrig mer skulle få yttra. Vår älskade Emma har vaknat!
Vi har fått lite kontakt, och hon orkar vara vaken korta stunder. Allt känns så mycket mer hoppfullt nu. Vi vågar försiktigt tänka lite längre fram än nästa timme. Jag känner en oändligt stor tacksamhet för all kärlek och allt hopp som kommit till Emma från alla håll.

Åh ❤❤❤

Så fantastiskt underbart att höra! :heart

Jag har inte skrivit i Emmas trådar men läst och tänkt mycket på hur det går för henne. Mammahjärtat blöder, min äldste är i samma ålder. Önskar hela er familj all kraft och styrka, underbara nyheter att hon vaknat igen :heart

Jag har inte skrivit i hennes trådar, men jag har läst då och då. Och jag har sett hur hon och ni kämpat :heart
Det finns inget jag kan skriva som gör något bättre, men jag blev alldeles kall när jag såg ditt inlägg. Det är en oerhörd lättnad att hon vaknat! :heart
Önskar er allt gott :heart

Senast ändrad:
Åh så skönt att höra. Har själv nästan varit på din sida. Bonusdottern var på hvb hem från våren åk 9 och till typ 17/18 år. Det var självmordsförsök och allt möjligt inläggningar om vart annat. :cry: Hon har idag repat sig och mår idag bra. Hoppas Emma kommer dit hon med.
Tack för att du delar med dig. Vad skönt att höra att din bonusdotter tagit sig igenom en sådan tuff period och nu mår bra :heart

Tror jag läst varenda ett av Emmas inlägg men kommer aldrig på något klokt att skriva. Vilken mardröm för er (och för oss…) detta måste vara! Hoppas Emma återhämtar sig och att hon får känna på allt det bra livet har att erbjuda. Hon är en fantastisk tjej, visar så mycket omtanke och empati för alla andra och vi är många som önskar att hon kunde se sig själv med samma värme hon ser andra. :heart

Så sorgligt att läsa vad som hänt, men skönt att hon vaknat nu! Jag skickar mina varmaste tankar till både Emma och er övriga i familjen, jag hoppas så att ni alla ska få en ljusning.

Vi är nog flera här som själva har mått dåligt som unga, och inte velat leva längre och inte kunnat se något hopp om framtiden, men som nu kan se tillbaka och konstatera att det gick att få livet att funka även med en sådan bakgrund. Jag önskar att även Emma får uppleva det, det är hon värd.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 992
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 256
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar