Mitt allra första gravTest...*hjälp*

O

Orrie

I em/kväll när jag kör hem från jobbet ska jag köra inom apoteket o köpa ett grav test.

Beräknad mens den 21-23....fortfarande INTE kommit men jag ömmar i brösten som vanligt!
Vi vill ju ha barn, men bestämde oss att vänt iom att jag nyss fått mitt drömjobb..men nu verkar ödet vilja annorlunda...

HAr aldrig testat innan..tänk om det blir +.....en sån present (fylde år i helgen) samt att vi firar 8 år i dag....jag e så sjukt nervös, vill ju ha bebis men nu när jag äntligen fått mitt drömjobb....efter så många års kämpande med min panikångest!!

Jag behöver bara lite värmande ord!!!:crazy:

Sv: Mitt allra första gravTest...*hjälp*

Åh, det låter precis som jag! Jag plussade 5 dagar efter BIM:love: Mina bröst ömmade med som vid mens men den kom inte ;)
Tipsar om ClearBlues digitala test, kostar lite men kul att testa med då det står gravid eller inte gravid i displayen :laugh:

Lycka till! Håller tumme!

Åh jag håller tummarna, jag blev t.om lite tårögd :o

Du har fyllt år, fått drömjobbet, blivit frisk och eran 8 års dag :love:

När jag vart gravid så enligt nätets ägglossningsuträkning blev jag gravid på våran 4 års dag!

Åh, det låter precis som jag! Jag plussade 5 dagar efter BIM:love: Mina bröst ömmade med som vid mens men den kom inte ;)
Tipsar om ClearBlues digitala test, kostar lite men kul att testa med då det står gravid eller inte gravid i displayen :laugh:

Lycka till! Håller tumme!

Jag var o köpte det digitala, tänkte om jag nu gravid så kan det ju vara kul att det står det!!

Ska snart testa, måste bli kissnödig bara!!

Åh vad spännande !! Lycka till!! Nu kommer jag kika här hela kvällen för att se hur det gick :D

Fan, jag e inte kissnödig i nu.....:devil:

Uppdatering kommer så fort jag vet nåt!!

Men OM jag nu e gravid, hur/ var kan jag då räkna ut hur långt jag e gången????

Tiden går fort i början (men jättelångsamt i slutet) när man är gravid ;)
I vecka 5, alltså 4 fullgångna veckor, helt omöjligt är det ju inte, beror även till viss del på hur långa menscykelintervall man har (normal räknas väl på 28 dagar, min är t.ex 1 vecka längre, så då blir uträkningen också fel)

Se nu till att hinka i dig massor av vatten så vi får veta vad testresultatet blir någon gång.

Men hallå, nu blev jag nyfiken :p

jag fick mens den 23/7 osså e den i 3 dagar...sen e det 17 dagar till ÄL....så hur räknar jag ut det nu???

Iaf, jag har kissat o testat mig med CB digitala, det tar ju 3 min till det står vad man är......Det tog fan inte 3 minuter!!!!! Gick på två röda........och resultatet!!!!

GRAVID :crazy::o:banana:

Oki, det var en fin 8 års present till mig o min sambo.....
Samtidigt som jag e glad, så e jag så orolig om hur det ska gå med jobb o sånt..dock kommer jag ju att hålla tyst om det ett tag i nu så klart men ändå...sen hur man ska berätta för föräldrar o svärmor....
Sambon e skit glad iaf!! Jag med, men som sagt va, dock lite orolig med jobb o sånt i nu....

GRATTIS!!!!! :banana:

Jobbet behöver du inte oroa dig för, de får inte säga upp någon eller neka någon anställning pga graviditet (men det kanske var ngt annat du tänkte på?)

Allt löser sig, alltid, så se nu till att njuta av din graviditet. ;)

GRATTIS!!!!! :banana:

Jobbet behöver du inte oroa dig för, de får inte säga upp någon eller neka någon anställning pga graviditet (men det kanske var ngt annat du tänkte på?)

Allt löser sig, alltid, så se nu till att njuta av din graviditet. ;)

TACK!
Nja, jag har fått lönebidrag iom jag varit så sjuk med min panikångest, så rädd att allt ska falla samman igen nu...

VAd ska man göra nu? Någon som kan hjälpa mig räkna ut hur långt jag e, så jag vet om jag räknat rätt?? Vad mer måste jag tänka på nu???

Ring till mödravårdcentralen/barnmorskemottagning och prata med dem så hjälper de dig att räkna rätt.

Äter du folsyra? Annars kan du börja med det (ska tydligen minska risken att barnet drabbas av ryggmärgsbrock bl.a). Finns på apoteket bland vitaminer/mineraler. Annars är det väl bara att leva som vanligt, inte röka/dricka, ta hand om dig och din kropp och lyssna på kroppens signaler.

Vad jag kan räkna ut så borde du vara i vecka 5, närmare bestämt 4+4 (4 veckor och 4 dagar fullgånget)

Grattis :bump:

Det kan ju vara bra att berätta för din chef/förman, ifall du blir illamående eller som mig, svimmar!

Coolt! Grattis!

Du behöver inte göra någonting på ett tag än, ät lite folsyra och tänk på att man kan bli sjukt trött i början av alla hormoner. Jag vet inte när man bör skriva in sej men vänta ett par veckor till i alla fall. De brukar vilja göra ett ultraljud i v 17.

wow, det e ju massa känslor inom mig nu....blandade känslor faktiskt...tvekar absolut inte på att inte behålla det, för det ska jag men så mkt runt om, det är ju så stort....mest vad alla ska säga, nu nör man nyss fått drömjobbet....:o
Sambon e så sjukt glad, det trodde jag aldrig att han skulle bli så enormt överlycklig alltså......underbart kul, han har ju inte sagt innan HUR mkt han vill, vet bara att han e enormt barnkär....:bow:

Försöker inte tänka för mkt på det än....för att inte bli helt insnöad, än kan det ju gå illa....:(

Men Jag har ju kommit fram till att jag e i vecka 5...e det beräknat till slutet av april då?? Eller kanske början av maj?? (ja, jag vet, jag suger på att räkna ut sånthär)
Kommer nog att fråga massa här.......:rofl:

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst