Misstänkt graviditet

L

lova

Jag misstänker oönskad graviditet. Jag har inte en aning om hur det kan ha gått till mer än i praktiken.

Jag äter P-piller och har alltid skött dom exempaliskt så jag förstår inte. Jag har stadigt sällskap och denne är medveten om min misstänksamhet. Det stadiga sällskapet tycker att beslutet är upp till mig och att han stöttar mig hur jag än väljer att göra. Han klandrar mig inte för något av alternativen.

Det som gör att jag inte vill ha barn i nuläget är att vi är så unga. vi är bara 20. Jag vill absolut ha barn i framtiden, om kanske tre år. Men inte nu. men ändå känns det som att tre år eller nu inte spelar så stor roll i praktiken.

Hur jag än resonerar fram och tillbaka kan jag inte fatta något beslut. Jag vet att tiden tickar och att jag snart måste bestämma mig. Jag har sådan ångest och panik inför detta så det är inte klokt.

Är det någon som varit samma situation? hur kom ni fram till erat beslut i så fall?

Åh, det är så svårt.. :confused:

Sv: Misstänkt graviditet

Misstänker?
Steg ett borde väl vara att ta reda på om du är gravid eller inte?

Steg 2 kontakta Mvc och få råd och samtala med någon.

men om du nu bara misstänker att d är gravid finns ju chansen att du inte är det.

Kissa på en pinne först.
Fundera sen.

Om du inte vill kontakta en massa andra innan du själv kollat kan man köpa stickor på tradera elller exvis billiga tester... Bor man i en liten håla är det inte alltid kul att börja prata om det... Spec om man nu inte skulle vara gravid...

Sen Om det är så kan nog ingen annan än du o din partner bestämma hur ni ska göra...

Liknande trådar

Övr. Barn Bakgrunden till den här tråden är ett verkligt, aktuellt fall, som fått mig att fundera på hur systemet fungerar i verkligheten. Tanken...
Svar
10
· Visningar
1 462
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka