Det finns många som anser att stona har fölat i allatider och att det är en naturlig process ....
Sen kan samma uppfödare inte förstå varför just hon har så många döda ska fölungar och sådan otur jämnt .....
När ska man förstå att det är PUNKTBEVAKNING som gäller _inte_ ställa klockan på halvtimme, timme , varannan timme ....
Vem sjutton orkar gå ut till stallet varje halvtimme och sen in och sova och vara ute i stallet igen efter en halvtimme gått ????
För att man vakar hela tiden över sitt sto så handlar det inte om att man måste vara hysterisk och behöver ta det lugnt`!
Anser med övriga att ditt inlägg inte tolkas som man ska vara lugn utan att de flesta fölningar går bra , även fast de flesta fölningar går bra skall man vaka över stona hela tiden och detta handlar inte om att man är hysterisk ,hispig eller vad du anser man må vara ...
Alltså jag vet inte ens vad ni debatterar om ifall jag ska vara ärlig, för jag motdiskuterar inte något i fråga om att ha koll, vara på sin vakt, veta om vilka komplikationer som kan uppstå - vad man bör göra, bevaka etc.
Vi alla tänker olika inför situationer, jag har inte ansett att någon är något alls här och jag personligen tycker dock inte att det är någon mening med att måla upp värsta bilden eller bara tänka på värsta tänkbara scenarion utan att man kan tänka på solsken också alltså hur man kan agera i tanken.., Vi kan lätt faktiskt förvänta oss det värsta väldigt ofta när det kommer till våra djur, konstigt? Nej för att vi bryr oss..Jag framställde att "tänka hysteriskt'" mer som fakta men att man måste inte tänka så jämt varje sekund, det kan ju bara skapa negativ oro.
MEN det innebär inte att jag menar att man ska låta allt vara som det är heller, eller att jag menar att andra som upplyser om viktiga saker är hysteriska - jag beskrev att man inte behöver tänka så utan att man kan förbereda sig själv mentalt på annat också.
Vad många andra anser kan inte stå för mig.
Senast ändrad: