Tack för alla svar. Jag svarar er alla med ett gemensamt svar.
Dagens händelse hade dom iaf gjort ett tillbud på och skulle ta det vidare med ledningsgruppen.
Jag tror aldrig att det har gjorts något tillbud vid tidigare incidenter. Det har alltid pratats/ förklarats bort som olyckshändelser eller att barnen inte har så utvecklat språk och då är det lätt att ta till knuffar/ slag/ sparkar m.m.
Eller som när min son blev slagen med en pinne precis under ögat, pedagogen ”det var en ren olyckshändelse den här pojken är jättesnäll och skulle aldrig göra något sådant med flit” fyra veckor senare slår samma pojke min son i ansiktet..
Ska säga att sonen går på storbarnsavdelning och alla dessa incidenter har alltså inträffat från det att han började på storbarn, december 2021 så typ 1 1/2år.
Jag frågade även pedagogen om min son var utåtagerande/ provocerande mot andra barn eftersom han utsetts för så mycket. Och det var han inte utan snarare åt andra hållet, en snäll kompis som är lite försiktig och vågar inte riktigt säga ifrån. Det är väl därför dom hoppar på han, för att han är ett lätt byte.
Vi har sökt annan förskola och fick nu på eftermiddagen platserbjudande på en annan förskola som vi har nu har tackat ja till. Så efter sommaren så blir det inskolning på nya förskolan.
Men nu är frågan vad jag ska göra med tiden fram tills dess.
Tycker ni jag ska ringa rektorn och prata imorgon och höra hur deras handlingsplan ser ut? Eller ska jag bara låta det vara nu när vi ändå ska sluta?