B

Bollibumparumpa

Använder mitt hemliga nick då jag inte vill att vissa personer ska veta att vem jag är.

Jag funderar på om jag precis fått ett missfall?!

Jag har alltid haft regelbunden mens, den är alltid punktlig. Min sista mens var lite konstig tyckte jag, jag blödde lite och för få dagar, men jag tänkte inte mer på det. Idag, 2 veckor efter den där konstiga mensen så börjar jag störtblöda, mer än jag brukar blöda på den "värsta" mensdagen och hade otroligt ont i magen. Jag satte mig på toa för att kissa och hör "plums" i toan. Där nere ligger det två "klumpar" med blod och jag fortsätter störtblöda.

Jag använder p-plåster och har aldrig slarvat.

Det roliga var att för ca 1 vecka sen så sa jag åt killen att "vad konstigt, precis så här mådde jag ibörjan när jag var gravid med x, men jag måste inbilla mig, jag har ju p-plåster.

Missfall?

Om inte, har någon varit med om såna här störtblödningar förr med klumpar i?

Sv: Missfall?

Skulle helt klart kunna vara ett missfall. Annars låter det ju jätteskumt, om du brukar ha regelbunden mens och så!

Hur länge har du haft p-plåster?

Från janssen-cilag.se

De biverkningar som Evra har visat i kliniska studier skiljer sig inte från de biverkningar som p-piller ger. Några kvinnor upplevde bröstspänning, huvudvärk, hudreaktioner där plåstret fäst, illamående, menstruationssmärtor, och oregelbundna blödningar i början som avtar efter någon månad.

Från fass
Om blödningarna uteblir eller blir oregelbundna med EVRA
EVRA kan orsaka oväntad vaginal blödning eller stänkblödning under de veckor som du bär plåstret.
Detta upphör oftast efter de första cyklerna.
Om du använder plåstren på felaktigt sätt kan det också leda till stänkblödning och småblödningar .
Fortsätt att använda EVRA och om blödningen varar längre än de första tre cyklerna kontakta läkare eller apotekspersonal.

Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 10 kvinnor):
Huvudvärk
Illamående
Ömma bröst

Vanliga biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 kvinnor):

Jästsvampinfektion i slidan, kallas ibland även torsk eller candidainfektion
Humörproblem, inklusive depression och stämningsförändringar eller stämningssvängningar
Yrsel
Migrän
Buksmärtor eller svullen buk
Kräkningar eller diarré
Akne, klåda eller hudirritation
Muskelkramper
Smärta i brösten eller bröstförstoring
Livmoderkramper, smärtsamma eller kraftiga menstruationer, mellanblödningar eller flytning från slidan
Hudproblem vid appliceringsstället (såsom rodnad, irritation, klåda eller utslag)
Trötthetskänsla eller allmän sjukdomskänsla
Viktökning

Jag tycker många biverkningar som man får av p-plåstret stämmer in på det som du känt! Fortsätter du läsa på fass så finns de ytterligare biverkningar som kan luras att man känner sig gravid.
Att man får stora blodklumpar när man får mens är inte heller helt ovanligt. Så har jag alltid haft mer eller mindre sen min 1a mens.

Jag hade stänkblödningar de första månaderna, aldrig ens i närheten av det här. Har haft plåsterna i ca 6 månader. Har aldrig haft klumpar heller. Men jag hoppas att det är biverkningar, så jag kan fortsätta med p-plåsterna

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Hej! Jag är 36 år och är i min första graviditet. Jag har alltid varit inne på att jag inte ska ha barn men jag och sambon har...
2
Svar
35
· Visningar
5 055
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare