W

whiteangel

har letat o letat o hittar inget svar=((

frågan är: ja fick missfall 3 aug, var i 6 v kanske.... gjorde nyss ett nytt test som vissar att en ny bebis är på väg, grattis till mig=) de är alltså 8 v sedan mitt missfall, finns de någon risk att de är de fostret testet fortfarande isar lr e de en ny bebis i ugnen??

Blir galen av att inte hitta svaret någonstans om detta!!!! vill ju inget hellre än att vara gravid igen!!!!:bump:

Sv: missfall

Kontakta barnmorskan så kanske du får komma in på vaginalt ultraljud för att bestämma ålder på fostret! :) Grattis!

Med risk för felminne så tror jag att jag läst att hormonerna kan stanna kvar så länge som 10 veckor efteråt. Men de flesta får nog ägglossning tidigare än så, dessutom ska det vara extra lätt att bli gravid just efter ett missfall, så vi håller tummarna att det är så!

Har du inte testat emellan går det såklart inte säkert att veta, men för de flesta går nog graviditesthormonet HCG ner snabbt.

Jag fick själv missfall i v6 (45 dagar sedan, så ett par veckor efter ditt) Jag var dock inne och fick det bekräftat att det inte fanns något foster. Men de såg heller aldrig någon fostersäck så jag fick göra blodprov med en veckas mellanrum (för att utesluta utomkvedshavandeskap) och jag kan säga att 2 veckor efter mitt missfall hade jag samma mängd HCG som en icke gravid. Men som någon skrev skiljer det sig väldigt! Jag har sedan dess haft en ÄL och inte blivit gravid och har nog idag igen och hoppas på bättre tur.

Med största sannolikhet är du alltså gravid igen!! Men som någon skrev kan du ju be att få det bekräftat genom VUL (vaginalt ultraljud). Väntar man till någon gång i vecka 6 och får se ett hjärta slå så är missfallsrisken avsevärt mindre än för andra fram till v12!

Grattis!

Liknande trådar

Äldre Nytt tillfälligt nick då det är känsligt. Kort sammanfattning: Där jag bor finns en mindre förläggning med c:a 20 asylsökande unga...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 440
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Lite fakta: Jag har två döttrar redan, 6 och 10 år, vi bor på landet och jag står inhyrd med min häst i stallet som finns här, sköter...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: EgoGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka