Missfall?? *orolig*

M

Mirac_

Börjar bli orolig nu, är i vecka åtta och har böprjat blöda. Inte mycke men de har blivit en liten fläck i trosorna inatt annars e de bara pappret som blir rött när jag är på toa. Det som oroar mig är att där även kommer ut typ rött slem.....

Håller jag på att få missfall? Har någon annan varit med om detta?

Om jag inte varit gravid borde jag haft mens i denna vevan, kan de vara därför de blöder?

Har inga smärtor iaf....

Sv: Missfall?? *orolig*

förstår att du är orolig!! Jag fick missfall i mars 2007 och det började med en liten liten blödning så jag fick börja använda trosskydd. Efter några dagar hade det ökat jättemycket och jag hade fruktansvärda smärtor i magen och när jag gick på toa så liksom rann det blod ur mig....:cry:

Men däremot så är jag ju gravid igen (är i vecka 27+3 idag) och i början av denna graviditet så hade jag som du. De två första månaderna fick jag pytteblödningar vid den tid i månaden då jag skulle haft min mens om jag inte varit gravid. Men såklart att man blir orolig.

Ring Barnmorskan och prata med henne/honom om du känner dig orolig! Men om det inte ökar utan bara håller i sig sådan liten mängd i någon dag så är det nog ingen fara!!

Lycka till!

Kram

Tack för ditt lugnande besked.
Hoppas verkligen att det slutar igen. Ser verkligen framemot att få barn igen.

Kram

Håller med föregående började för mig med med en liten blödning och sedan ökade det. Däremot så låter det som att många har en liten blödning under gravideten och att det är normalt! :)
När jag fick missfall så märktes det då jag fick väldigt ont i rygg och magen + att det kom klumpar och riktlig blödning!
Ett missfall brukar vara kroppens sätt att rensa ut de foster som det är något fel på! Jag försökte bara se fram emot att försöka igen, och det tog sig på en gång efter missfallet! Är i vecka 8 nu och har inte varit med om någon blödning än men ororar mig såklart!
Det låter inte som att du fått ett missfall med andra ord men är du orolig så tycker jag att du skall ringa BM! :)

Tack för ditt svar. :)

Verkar som om det "bara" är en blödning, har nästan försvunnit igen.

När är du uträknad till?

Så kul Vi är uträknade till den 23 Februari som de ser ut nu iaf. :)

Kul! Jag fick som sagt ett missfall i slutet av maj... dock är det väl kanske inte helt 1000 om det verkligen var ett missfall men jag har tagit det som att det varit det! Och då har jag alltså blivit gravid på en gång och beräknad ca 5 mars.
Skulle det inte ha varit ett missfall (vilket jag är säker på) så är jag betydligt längre gången...
Skall ta mig i kragen nu och kolla upp det hela :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: Aliche
·
G
Gravid - 1år Varför kan man inte bara få vara lycklig? Jag blev oplanerat gravid och efter ett tags funderande bestämde vi oss för att behålla...
2
Svar
33
· Visningar
11 500
Senast: Comfort
·
G
Gravid - 1år Jag fick ett tidigt missfall i början av november (7-8e). Mensen dröjde sedan lite längre än vanligt och jag började med mina p-piller...
Svar
3
· Visningar
1 768
Övr. Barn Är bara i vecka 5 -6 ungefär, Har haft som en skarp mensvärk i flera veckor nu, som iof kan vara helt normalt! Men igår när jag gick...
Svar
7
· Visningar
1 760
Senast: KELLLY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama