Missad vaccination

K

Korint

Jag ska ta mig an en häst under några månader som inte har haft det så lätt med sin förra ägar. Hon har ex. inte vaccinerat honom i år. Han skulle ha fått sprutan i maj mot hästinflu. Jag måste ju vaccinera honom eftersom han inte får komma in i stallet annars men hur påverkar detta hans försvar mot hästinfluensa? Hur reagerar dom om man kommer till en tävling? Bryr dom sig om i fall han är regelbundet vaccinerad eller om han bara är vaccinerad innom ett år?

Sv: Missad vaccination

har han fått sin grundvaccination, så är det inten större fara för hans immunförsvar om det går någon månad för länge, men däremot så får du inte tävla, utan har en spruta missats, så måste man börja om med en ny grundvaccination, och sedan är det viktigt att det får inte gå en dag över den tiden som han ska senast ta sprutan.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: movi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 726
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve