Mirandas ärr (bild)

Status
Stängd för vidare inlägg.

pigleton

Trådstartare
Vill bara visa en bild på hur Miranda ser ut idag, vill man se och läsa vår historia så rekommenderar jag sökningar här på Miranda eller länken OBS! Känsliga personer varnas för brännskadebildhttp://www.alltforforaldrar.se/index.php?cat=&articleid=5758

Idag är hon 2,5 år. Olyckan var när hon var 11 månader. Nallen hon fick från Cetzy och MagicMadonna med hälsningar från hela Buke ligger faktiskt i bakgrunden. Hon blev alltså bränd över huvudet, ansiktet, bröstkorg, viss del av mage samt armar.
Armarna är det som syns mest iom att ärren där är upphöjda. I övrigt ser man mer skuggor.
Bild026.jpg


Det är så underbart att jag lägger in en till av bara farten.... min vackra Miranda :love:
Bild024.jpg
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Jag har funderat över er med jämna mellanrum. Och nu syns en strong liten tjej med glimten i ögat på bild. *Stor bamsekram*
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Vilken söt tjej du har!

Läste din berättelse, det är skönt att det finns föräldrar som vill dela med sig.
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Vilken söt tjej! Läste din berättelse och tårarna rann :cry: vilken hemsk bild på henne med hela ansiktet sönder bränt :eek:
Men nu syns det ju inte alls i ansiktet, sååå söt och ser bra busig ut :bump:

Måste varigt en super hemsk upplevelse men jag är imponerad av att du höll dig så klar när det hände, att du gjorde allt rätt, så duktigt gjort, händer detta mig vilket jag verkligen inte hoppas så måtte jag vara så skärpt som du var :bow:
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Tack!

Jag tänker som så här. Kan mina upplevelser göra att en enda människa tänker sig för lite extra när det gäller hantering av varma saker i närheten av barn så har det iaf fört nånting gott med sig. Jag önskar innerligt att ingen någonsin behövde utstå såna här saker.
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Gu´så go hon ser ut.. och visst glimtar det massor
av bus i ögonen? :love: :love:

Helt fantastiskt att det inte syns mer än sådär! :bow:
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Otroligt vacker tös, sitter här med tårarna i ögonen och tänker att det är otroligt att det syns så lite.... :bow:
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

oj, ja vet inte va ja ska säga...finner inga ord, känner mig som maktlös, bortdomnad.

Men ändå är jag glad att hon ser så himla pigg och fräsch ut... hoppas allt fortsätter gå bra i framtiden!
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Måste säga att jag shäms över mej själv när jag ser bilderna, min dotter trillade i stallet när hon var ca 1 1/2, slog sönder ansiktet, ögonbryn och överläpp sprack rejält och kinden blev sönderskrapad, hon är nu 4 och det syns fortfarande i halva ansiktet, brukar tycka synd om henne när hon frågar om sina ärr och hon säger att hon inte vill ha dom där,
Det är ju inget mot hur ni har det, vad blind man kan bli av sina egna bekymmer...
Tack för att du delar med dej!!!:bow:
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Gemensamt svar

Tack alla! För era fina ord och för att ni läser. Det betyder mer än jag kan förklara.

Vad gäller Mirandas framtid så är det sagt att den dag hon själv känner att ärren stör henne och hon är så pass stor att hon förstår konsekvenserna av plastikoperationer, dvs att det kommer göra ont och vara besvärligt så har hon om hon vill en chans att få hjälp med det. Hennes läkare ville dock att hon ska vara minst 13-14 och gärna äldre ändå.

För mig spelar det idag ingen roll, jag hoppas att hennes liv inte ska behöva påverkas alltför mycket av detta, även det inte är något vi gömmer undan. Hon har både korta och långa ärmar på tröjor och frågar någon så berättar jag gärna.
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Förringa inte dina känslor, det är ju ert liv och det som varit centralt för er. Jag kan också känna sorg i hjärtat över ärren och det som hänt men desto mer glädje över min vackra glada Miranda som idag mår så bra och trivs med livet.
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

O ! Vad jag rös när jag läste om Er..tårarna kom..:cry:

Vilken lycka att se henne på bilderna nu..jättegullig tös..

Lycka till i framtiden..
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Ajaj, stackars liten! Men vad fint det blivit nu :)
Vet själv hur ont sådant där gör, råkade ut för något liknande när jag var liten, fast endast med en fot. Och fy vad hemskt det var. :eek:
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Vilken gripande berättelse. Vet hur snabbt det händer... ett ögonblick...

Å vilken stark och pigg tjej med glimten i ögat. Gullhjärtat! :) Verkar ha klarat olyckan jättebra!

Stark berättelse, stark att läsa. Tänker bara: vilken härlig, stark familj!

Norrland
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

Ojojoj :eek: :( Vilken hemsk historia.
Men hon ser ju ut att må prima idag :) Söt liten busunge :D
 
Sv: Mirandas ärr (bild)

pigleton skrev:
Jag tänker som så här. Kan mina upplevelser göra att en enda människa tänker sig för lite extra när det gäller hantering av varma saker i närheten av barn så har det iaf fört nånting gott med sig. Jag önskar innerligt att ingen någonsin behövde utstå såna här saker.

Vi tackar för att vi fått läsa. Man behöver bli påmind om vad som kan hända.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Har skrivit om Mirandas olycka och fått den publicerad på en annan hemsida. För er som vill läsa om detta finns den här Miranda (varning...
Svar
19
· Visningar
1 724
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp