MIPS-hjälmen?!

S

Sterling

Är det någon som har sett den supersnygga MIPS-hjälmen i någon annan färg än svart? Någon som har sett den i mörkblå? :confused: har nämligen blå tävlingsutrustning och kavaj och då vill jag ju helst inte ha en svart hjälm... Men jag vill ändå ha en MIPS. "/ Någon som vet något ? :bump:

Sv: MIPS-hjälmen?!

den ska väl finnas i blå (ljus) och svart.

Däremot har de varit väldigt mkt klagomål på hjälmen. En affär i min närhet lämnade tillbaka alla hjälmar o vägrade sälja den efter att innerskalet lossnat från ytterskalet.

jaha...
då är det alltså bara teknologin som är bra, inte själva konstruktionen av hjälmen ? :confused: vad dåligt :mad:
jag som trodde den var så himla bra... :o

jag trodde den var jättebra oxå, väntade länge på att få prova den men affären lämnade tillbaka alla så fick aldrig chansen :p

Har haft min hjälm någon månad, använt den dagligen på 2-4 hästar och är mer än nöjd. Har inte hört några klagomål på de hjälmar som blivit sålda heller.

Jag har provat den vid några tillfälen, och jag tycker inte alls att den är nå skön:(
vart jättebesviken första gången, sen andra gången tänkte jag att jag kanske kännt fel första gången, men det hade jag inte:mad:

den ska väl finnas i blå (ljus) och svart.

Däremot har de varit väldigt mkt klagomål på hjälmen. En affär i min närhet lämnade tillbaka alla hjälmar o vägrade sälja den efter att innerskalet lossnat från ytterskalet.

Finns den inte på marknaden för huvvud taget?! Usch vad lessen jag blir... jag har ju sparat och tänkte köpa en efter Jul...:cry: Jag är i behov av en ny hjälm, men ville ha en som såg "normal" ut och tyckte MIPS-hjälmen var riktigt bra... ngn som vet om de kommer tillbaka?

jag hörde nu att dem skulle vara tunga att ha på sig, men jag vet inte.
har aldrig provet en, men tycker att den låter himla bra... :smirk:

Åh så bra!! Men de andra hjälmarna, de som blev "utdömda" de måste väl ha testats innan de kom ut i affärerna? Särskillt om de skulle vara den säkraste hjälmen, då borde de ju testats extra hårt? :confused: och ändå så dröjer det inte länge innan de börjar gå sönder?!
men hoppas de som kommer ut denna månaden är okej. ;)

Tunga? Det var väl en lättviktshjälm? :confused:

jag vet inte, det var en tjej på Stenbergs som hade sagt det till mamma och att typ ungdomars nackmuskler inte var så utvecklade och att då var inte den tunga MIPS-hjälmen någe bra... "/ men jag har aldrig provat den så jag kan ju inte säga något själv :smirk:

Jag tror den bara finns i LJUS blå och svart.

Gillar inte alls den hjälmen. dålig paddform på mitt huvud och så är inte designen direkt snygg i mina ögon...

Tycker du ska köpa en svart om du ska köpa en MIPS.

MEn jag har oxå hört klagomål på hjälmen. en jag känner har fått lämna tillbax den då hon ramlade av och den blev helt konstig.

Senast ändrad av en moderator:

den ljusblå fanns bara till GP ponny ryttarna.
Jag äslakde min men nackbandet rök av
och det var bland annat därför hjälmarna tog tillbaka

Tycker också att de är konstigt att de kunnat va dessa felen på dom. Sen så har väl de flesta nya konstruktionen barnsjukdommar, men känns inte kul när de kommer på säkerhetsprodukter....

Fast på deras hemsida står det att vem osm helst ska kunna köpa den ljusblåa...
Tycker den är rättså rälig iaf :devil:
Den svarta är snygg, och jag efterlyser en mörkblå! Hoppas att de nya hjälmarna som kommer nu ska vara hela och fina.

MEn jag har oxå hört klagomål på hjälmen. en jag känner har fått lämna tillbax den då hon ramlade av och den blev helt konstig.

Men det är ju inte meningen att du ska fortsätta använda en hjälm efter att du ramlat av med den.
Det gäller alla hjälmar.

Men det är ju inte meningen att du ska fortsätta använda en hjälm efter att du ramlat av med den.
Det gäller alla hjälmar.

ja men asså dom flesta hjälmar som man ramalt av med kan man ju rida med igen, även om man inte ska det.

Men hon kunde inte det med sin mips

Det gäller alla hjälmar.

jag har hört att man kan slå i med hjälmen tre gånger normala smällar sen ska man byta

Jag tror inte man kan gå efter ett antal gånger eller sådär...
tex om det Knakar i hjälmen när man ramlat av, ja då kanske man ska skaffa sig en ny hjälm. är hjälmen knölig eller har en konstig form, byt. men har man typ ramlat av utan att ens ha varit när med hjälmen i backen eller ramlat i mjuk paddocksand då behöver man kanske inte byta. Vågar du rida med en hjälm som du slagit i, då gör du det. Vågar du inte, köp en ny.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
14
· Visningar
1 000
Senast: SMM
·
Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 276
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka