Mintas valpar är födda =)

Varmblod90

Trådstartare
Nu ha våran fina Minta fått sina efterlängtade valpar!
7 st blev det och ALLA är tikar! En drömkull:laugh:
Föddes igår, första valpen kom 16:20 och allt var över kl åtta på kvällen. Både mor och döttrar mår bara bra och det är så kul att ha valpar igen. Har saknat det.

Eftersom min kamera inte vill funka riktigt så har jag tagit en bild från hemsidan som systern har tagit så ni får nöja er med en bild så länge;) Sen tänkte jag att jag uppdatera med bilder varje vecka så ni alla få följa dem:laugh:

Dem är så fina och Minta är så stolt:love:
26297344.jpg

Och det känns som det vore igår Minta föddes. Kommer så väl ihåg den valpningen! När Minta kom ut va det första jag sa 'Henne ska vi behålla!' Och det va lite över två år sen och nu ligger hon själv i valplådan med egna små bäbisar. Tänk vad tiden gå fort.
En bild på Minta när hon bara va ngr timmar gammal. Hon allra längst fram, den ljusa blå.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_30/07990000-07999999/640x480/7991697.jpg

Sv: Mintas valpar är födda =)

underbart! :)
men då kan vi ju byta lite, 2 tikar mot 2 hanar? ;)

Grattis till alla fina valpar o vilken tur att ni ville ha mkt tikar..
(här skulle det nästan bli katastrof;) eft jag har många hanar bokade, bara en tik)

kan tänka mig att dessa valpar är ursöta när de är några veckor -så lova att bildbomba regelbundet:love:

Men vilka sötnosar :love:
Jag vill ha en collie, en svart med lite brunt i......:D
Blev det någon sån?

:angel:

Grattis till alla fina valpar o vilken tur att ni ville ha mkt tikar..
(här skulle det nästan bli katastrof;) eft jag har många hanar bokade, bara en tik)

kan tänka mig att dessa valpar är ursöta när de är några veckor -så lova att bildbomba regelbundet:love:

Tack så mkt!
Lovar att uppdatera varje vecka med bilder! Dem är 1 vecka idag men hinner inte ta några kort idag. Så imorgon kommer det nya bilder på dem;)

Vad vackra de är - Saknar vår trefärgade kille som snart varit borta i tre år:cry:

På hans 13-årsdag gav benen upp så han fick somna in hemma i köket. //Linda

Kl*

Ber om ursäkt för dröjningen med bilderna:o
Här kommer nya bilder på dem, togs idag.

26395648.jpg

26395779.jpg

26395807.jpg

26395882.jpg

Och nu under veckan som kommer så ska dem öppna öron och ögon ::laugh:

Ååååh sådana söta små grisar!:love::love: Inte alls sugen på en till nu:angel:

Rexi hälsar också, stolt morbror som han är nu:D

Åh ge mig en blue merle :love: Dom är grymt söta när dom börjar vara en 4 veckor :p

Kl*

Jaha valparna växer så det knakar och under veckan som gick så öppnade dem ögonen och började höra. Dem börjar få redan nu ganska rikligt med päls.
Och dem är så otroligt vackra och fina:love: Ska bli mycket spännande och se hur dem bli när dem bli lite större. Jag ha speciellt fastnat för en av dem blå, hon påminner mycket om Minta när hon va valp.

Bilder, 2 veckor gamla (korten är tagna av min stora syster)
26522563.jpg

26522566.jpg

26522569.jpg

26522593.jpg

26522595.jpg

26522618.jpg

valparna är jättesöta, men det heter de eller dom börjar få päls/är söta osv. är du osäker är det mycket bättre att skriva dom istället för de eller dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka