Minskat fibergin med 200g (kan detta vara möjligt?)

Zolimita

Trådstartare
Har minskat fibergi låg med 200gram och ökat 200g på kornet istället.Kraftfodret hon får är 600g fiberg låg och 700g korn.Alltså 1,3 kg kraftfoder/dag.
Hon har varit pigg och det är hon fortfarande fast den senaste tiden har hon inte alls varit lika sprättig!
Det har varit roligt att rida ut utan att hon tvärnitat eller snabbt kastat sig åt sidan.

Kan det vara fodret trots att det bara är 200g det är frågan om? Har läst här tidigare att fibergi ska vara bra mot heta hästar,men har också läst om de som upplevt att fibergin stigit hästarna åt huvudet och att de blivit sprättiga :confused:

Så nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av fibergi?
 
Jag har hört tvärtom, att Fibergi är bra om man vill liva upp en sävlig häst. Jag tror Fibergin innehåller havre och om din häst reagerar på havre i vanliga fall så kan 200 gr göra skillnad.

Min häst blir lite konstig om jag ger så lite som 250 gr havre. Han är inte alls rolig att rida då.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 260
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Jag har skrivit lite tidigare om min snart 4-åringa islandsvalack som får "mystiska fångkänningar", skulle nu vilja höra lite teorier...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 829
Senast: skuggi
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 269
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Nu blir jag väl helt dumförklarad, men jaja, inget att göra åt. Läste iaf nånstans här inne att om hästen lätt blir bukig av mycket...
2
Svar
26
· Visningar
2 372
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp