minska trötthet vid allergi?

Sv: minska trötthet vid allergi?

Min medicinering består av antihistamin (Aerius i dubbel dos, enligt ordination), Nasonex, Livostin ögondroppar, Pulmicort och Bricanyl.

Har du testat något annat antihistamin än Aerius? Cetirizin/Zyrlez funkar bäst på mig. Jag har annars prövat mig igenom bådea Aerius, Clarityn och Kestine.

Lider verkligen med dig. Det är hemskt jobbigt att vara pollentrött.
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Jadå, jag har använt Kestine och Loratadin tidigare.
Cetirizin har jag faktiskt inte provat, det fanns nog inte senast jag försökte byta preparat...
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Usch, jag förstår dig verkligen. Jag har trott att min trötthet var mental, men till slut fattade även jag att det nog är nån slags pollenallergi som slår ut mig. På nåt konstigt sätt skönt att jag inte är ensam ;) Hur länge in i sommaren är du så här trött?

Apoteket rekommenderade iaf rosenrot och Ginseng som kommit upp tidigare i tråden. Men jag funderade på koffeintabletter, det kanske iaf hjälper ditt tentapluggande?
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

koffeintabletter används redan...

Jag brukar bara vara så här extremtrött några enstaka dagar när det är extra höga pollenhalter. Tror jag... :p (lätt att förtränga :D) Allergiska besvär har jag i varierande omfattning mellan ca slutet av januari/februari till typ oktober.
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Jag tycker det är jättekonstigt att du får utskrivet såna mängder med medikamenter fast du inte är allergisk enligt proverna.
Kan du ha blivit på något sätt tolerant mot medicinerna och det gör att de är verkningslösa nu under pollensäsong när de behövs som mest ?

För övrigt så är denna vår helt underlig med galet mycket pollen, till och med jag som inte är så särskilt påverkad normalt sett har kliande ögon, rinnande nos och är svullen på insidan.
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Jag tycker det är jättekonstigt att du får utskrivet såna mängder med medikamenter fast du inte är allergisk enligt proverna.
Kan du ha blivit på något sätt tolerant mot medicinerna och det gör att de är verkningslösa nu under pollensäsong när de behövs som mest ?

För övrigt så är denna vår helt underlig med galet mycket pollen, till och med jag som inte är så särskilt påverkad normalt sett har kliande ögon, rinnande nos och är svullen på insidan.

Fast testerna är inte särskilt tillförlitliga. Enl testerna är jag mcyket lite allegisk men är delar av sommaren däckad trots mycket medicin.
Medicin verkar ju dessutom individuellt.
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Mja, alltså man kan tydligen ha nån form av överkänslighet som beter sig som allergi utan att man har utslag på allergitest. Jag hade ju från början ett positivt allergitest. Jag tycker väl snarare att det är konstigt att test nummer två inte visade något alls. Ska be att få göra om det vid lämpligt tillfälle.
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Kortison kan man ju bli riktigt duracell av samtidigt som det lindrar allergierna.

Jag fick en rejäl kur prednisolon förra våren då jag tappade kontrollen över min allergi och tog fyrdubbla doser av två olika allergimediciner och två olika astmamediciner utan resultat.

Jag blev nästan manisk, men efter ett tag blev det ju lite svårt att sova också...

Eller kanske du redan äter kortison?
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Ja det är verkligen underligt tycker jag med.
Med dina besvär som verkar besvärliga eftersom du måste medicinera hela tiden så *borde* det verkligen synas.
Det spelar kanske inte så stor roll om medicinerna funkar så är ju allt gott och väl, men det är ändå underligt tycker jag.
 
Sv: minska trötthet vid allergi?

Har du fortfarande allergibesvär då? Eller är du bara trött?
ja, massor...
Kortison kan man ju bli riktigt duracell av samtidigt som det lindrar allergierna.

Jag fick en rejäl kur prednisolon förra våren då jag tappade kontrollen över min allergi och tog fyrdubbla doser av två olika allergimediciner och två olika astmamediciner utan resultat.

Jag blev nästan manisk, men efter ett tag blev det ju lite svårt att sova också...

Eller kanske du redan äter kortison?
Prednisolon ingår i dagliga medicindosen mot min ledvärk. Och tyvärr har jag inte märkt någon större skillnad på allergin om jag tar Prednisolon eller inte. Och inte heller blir jag någon duracellkanin av det...:crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 526
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 628
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 091
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp