Minneskortet..

Ava22

Trådstartare
Tjo! Dumma, dumma.. minneskort? Aja, jag har minneskort i digitalkameran, och som vanligt när jag tagit en massa kort o filmer vill jag lägga över det på datorn givetvis. Men så funkade det inte häromdagen?! Jag sätter i minneskortet i den lilla externa boxen, det kommer in på datorn, men sen när jag vill flytta bilderna/filmerna så går de inte! Har testat med det jag fattar, men det funkar inte. Jag måste ta bort dem från minneskortet annars fylls det bara på o jag kan inte ta mer bilder. Vad ska jag göra? Sladden sitter i mm.. Det har funkat innan med samma kort, men nu vill det inte.. Vad ska jag göra? :confused:
 
Sv: Minneskortet..

Du har missat två saker i ditt inlägg:
1) Minneskortstyp
2) Operativsystem

Upplys mig, så får vi se om vi kan klura ut nått. :)
 
Sv: Minneskortet..

Sorry, datorer är inte min grej.. ;-)
Windows XP har jag och kortet, MSA-128A, Memorystick, det avlånga från Sony. Kan detta hjälpa..?
 
Sv: Minneskortet..

okay. Det finns ingen liten spärr på kortet som det finns på SD-kort? Dvs en liten plupp som man kan flytta på och därmed låsa kortet för skrivning (då kan man inte ta bort bilderna från kortet)
Vad är problemet? Använder du någon speciell programvara för att importera bilderna eller öppnar du bara mappen i Explorer (den här datorn)? Kan du se bilderna i mappen? kopiera dem? Eller kommer du inte åt dem ALLS? Känner datorn av att minneskortet finns där öht?
Många frågor :)
 
Sv: Minneskortet..

Finns en sådan låsknapp ja, men den är inte låst. Nej inget speciellt, öppnar bara dom i utforska, kan se dem, döpa om dem, men inte flytta dem, de vill vill inte flyttas, himla konstigt..! Jadå, datorn känner av den, allt funkar fram tills jag ska flytta bilderna från minneskortet till en ny mapp, jag måste göra detta för att tömma minneskortet..!
 
Sv: Minneskortet..

Markera alla bilder. Välj Redigera - Kopiera. Gå till den mapp där du vill ha dem och välj Redigera - Klistra in
 
Sv: Minneskortet..

Funkar inte heller, det går att lägga saker märkte jag på minneskortet, men inte att flytta dem från kortet.. mysko!
 
Sv: Minneskortet..

nix, inget felmeddelande alls..! Den gör precis som vanligt, tänker när den "flyttar över", men sen så finns bilden inte där iaf på det nya stället som man vill att den ska vara på. (eller som man flyttar den till)
 
Sv: Minneskortet..

Prova med att söka efter bilden. Filnamnet borde du kunna se när den ligger på minneskortet. Klicka sedan "Start" - "Sök" - "Bilder, musik eller video". Skriv i filnamnet och välj att den skall söka i lokala hårddiskar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 524
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp