Hachiko
Trådstartare
Vi har fått hem världens sötaste (100% objektivt påstående, tro mig) valp, och efter knappa tre veckor började jag, som haft katter hela min uppväxt och aldrig tidigare reagerat på något pälsdjur (vad jag vet), uppvisa klara allergiska symptom. Ingen astma, men stickande, kliande ögon (och därtill en allmän 'bakiskänsla' över hela kroppen, inklusive illamåendekänsla). Med apotekets produkter är de värsta symptomen borta, men jag har forfarande problem. Jag uppskattar alla tips på hur jag på alla rimliga sätt kan minimera allergenerna jag utsätter mig för.
- Alternativet 'sälj hunden' undanbedes. Failure is not an option, som de sa i Appollo 13.
- Eftersom jag är en av två vuxna i hushållet är det inte rimligt att jag helt undviker kontakt med hunden eller aldrig befinner mig i samma rum som den (henne, för övrigt); allra minst när hon är valp som nu.
- Vi bor i lägenhet så hunden kan inte huseras i något garage el dyl utan måste ha sin plats hos oss. Vårt sovrum kan dock potentiellt vara förbjudet område.