Minihundar! *Bildtråd*

G

gullnosan

Nu vill jag se kort på en massa söta småhundar! Blandras eller renrasig har ingen betydelse! :smirk:
Skriv gärna lite om hunden också, tex; Namn, ålder, ras, osv..

Jag har fotat min lilla ögonsten Donna idag. Hon har badat och vart hos frissan! (Jag klippte henne :angel: )
Donna är en blandras mellan papillon och cavalier king charles,och är 3 år. Hon älskar agility men är för det mesta min lilla kelgris. Och så här ser hon ut:
Innan hon klipptes!
---
Efter hon klipptes
Ja vet att varken papillon eller cavalier är raser som behöver klippas, men hon kan behöva det ialla fall. ;)

Vad tycker ni är bäst? Passar hon i kort? Jag blev lite osäker nu i efterhand eftersom jag inte alls är van att klippa. Men det kan ju vara bra att veta tills nästa gång! :D

Har tyvärr inga söta bilder på dom andra hundarna på datorn just nu, så det får jag lägga in lite senare! ;)

Sv: Minihundar! *Bildtråd*

356575850AlggtV_ph.jpg

finns det nåt goare än små runda valpmagar?:love:

lägger in bilder på några av mina små:love:
8e29a445.jpg
[/IMG]

Tax1.jpg
[/IMG]

bbishuvud.jpg
[/IMG]

bbis.jpg
[/IMG]

valparna.jpg
[/IMG]

OJ vissa är lite stora *sorry*:o
Tesora

bbis1.jpg
[/IMG]

spr.jpg
[/IMG]

Det här är min Papillon-tik Fluga. Hon är en vild och glad 4-åring. Hennes kall här i livet är att följa matte hack i häl, jaga bollar och gnaga sönder alla leksaker hon får. Det är en mycket intelligent och kärvänlig hund.
FlugiProfil.jpg

Så här gör man när man har för stor tunga och ska ha en boll i munnen:
Tungansned.jpg

Här badar damen i somras:
IMG_0518.jpg

Det här är min Pappi-tik Mygga. Även hon är 4 år och kommer från samma kennel.
Mygga är en mycket, mycket speciell hund. Och väldigt känslig. Hon tänker inte riktigt som alla andra. Men hon är så rolig just för att hon är så konstig. Mygga tycker om att åka hiss(jag vet inte varför, men det är bland det roligaste hon vet, hon blir vild av glädje), bita folk i tårna, springa runt i cirklar och ligga på rygg i soffan/sängen och bli kliad på magen. Större delen av Myggas dygn spenderas i soffan eller sängen, på rygg. Dessutom har Mygga fin-fina ögonbryn som gör att hon ser ut som en gammal man, typ som Gandalf.:D
Snyggan.jpg

Mygganfot.jpg

Naww va söta! :love:
Ja ska försöka att sätta in lite bilder på papillonen och cavalieren!

Det här är Nicke, han är en papillion och han är ca 7 år gammal! Han är pappa till Donna, som fanns med på bild högst upp.
Nicke :love: (Bilden är lite oskarp)

Jätte sööt ju !
Hunden som är klippt tyckte jag var sötare långhårig:love: :love:

Tesora

Tack.. :) Jaa.. ja tror ja ska spara lite mer nästa gång! ;) Men det blir ju lätt att man klipper mer å mer.. :P

Lägger inte några bilder på min yffe Tjorven :)
Hon är en 2 årig phalénetik. Tränas i både agility och lydnad..är väl tänkt att vi ska försöka ta några pinnar så småningom, men än så länge är det bara i aktiveringssyfte.
Lägger även in några bilder på hennes mamma Adina (mina föräldrars hund..) och hennes småsyskon, som nu är tre veckor gamla :love:

Tjorven:
{9087E7F2-2379-480E-B4F9-0CF18DCCF949}.jpg

{C23BA402-8615-4BC5-8FCB-ADB2B3E2FD96}.jpg

{A98C724F-DDC9-40CF-BC58-50E22BF9F9B5}.jpg

Mamma Adina och hennes småttingar:

2006-01-08.2%20Adina%20och%20Bango.jpg

adinavalpar.jpg

Åh va sööta!! :love: :love:
Jag älskar papilloner/pheléner! :D

Detta är Spike. 4 år och världens kelgris. Chihuahua och 1,8 kilo :D
Spiksng.jpg

SPIKETOMTE.jpg

Spikestranden.jpg

SPIKEGROGGY.jpg

Här är Nimis. Han är en 6 månader gammal Petit Brabancon.

Nimiis.jpg

valpp.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 615
Senast: Acto
·
Övr. Hund Den lille fåntratten som bor hos mig är väldigt håröm. Han är desutom väldigt känslig för all beröring. Vill helst inte att man pillar...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar