D
Donna
Tänkt lite på det här med miniatyrhästar.. Typ Falabella. Vad används dom till? Bor dom i spilta eller liten box? Aldrig tänkt på det förrut.. Bara slog mig helt plötsligt att det skulle vara intressant att veta..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Donna skrev:Tänkt lite på det här med miniatyrhästar.. Typ Falabella. Vad används dom till? Bor dom i spilta eller liten box? Aldrig tänkt på det förrut.. Bara slog mig helt plötsligt att det skulle vara intressant att veta..
Det är tillåtet OM minimimåtten för box uppfylls.Muninn skrev:Appropå spilta/box. Är det inte förbjudet att ha boxspilta, alltså spika för en bräda bkom spiltan och ha hästen lös där?
Antingen box, elelr spilta! För en spilta kan väl aldrig bli tillräckligt stor för att ha som box? Om det inte är en jättespilta då
Donna skrev:Är t.ex. en shettis bra sällskap till en ensam stor häst?
Julle skrev:Men brukar inte typ travare vara livrädda för shetlandsponnyer? Har för mig att jag har hört det. Inte alla såklart, men att det är ganska vanligt. Islänningar är ju en del hästar rädda för med vet jag.
Julle skrev:Men brukar inte typ travare vara livrädda för shetlandsponnyer? Har för mig att jag har hört det. Inte alla såklart, men att det är ganska vanligt. Islänningar är ju en del hästar rädda för med vet jag.
Det tycker i alla fall min nordis. Han går med två shettisar som är just minishettisar och dom har jättekul. Dom är dessutom ganska jämngamla. Nordisen är fyra, shettisarna är två och fyra.Donna skrev:Är t.ex. en shettis bra sällskap till en ensam stor häst?