mini mått på hundboxar

Hallau

Trådstartare
På djurskyddsmyndighetens hemsida finns minimått för hundboxar, där de inte har fri tillgång till rastgård. Men om de ska ha fri tillgång då? Hur stora ska hundboxarna vara då?
Står nog någonstans, men virriga jag kan inte hitta det.
Hjälp någon??!!
 
Sv: mini mått på hundboxar

Hundboxarna ska vara minst 4,5 kvadratmeter oavsett om de har rastgård eller ej. Skillnaden är att om de inte har rastgård ska de rastas var sjätte timme, medans det räcker med dagligen om de har rastgård. Har de däremot en "koja" så är minimåttet 1 kvadratmeter, vad nu skillnaden är mellan de två :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 808
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 855
Senast: Cambrie
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
584
Senast: sweep
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp