Mineralvärden lusern från Dangroent?

Antiqua

Trådstartare
En vit säck som det står "Lusernepiller" på. I innehållsdeklarationen står endst värdena på Råprotein, Smrp, Mj och Ts.
Någon som vet vad detta lusern har för mineralinnehåll?

Har sökt på nätet och på deras hemsida men hittar ingenting där.:confused:

Sv: Mineralvärden lusern från Dangroent?

Jag ger min shettis lusernpiller från Dangroent som jag köper på travet. Såg förut på säcken att det inte stod något om mineralvärdena heller.....:eek: Det enda jag vet om detta lusern är att det inte behövs blöta ner heller. Pelletsformen är mindre än det vanliga lusernet som finns t ex Krafft lusern....
Man kan ju kolla med dom som tillverkar Dangroent´s Lucernpiller också.

Pelletsformen är mindre än det vanliga lusernet som finns t ex Krafft lusern....
Man kan ju kolla med dom som tillverkar Dangroent´s Lucernpiller också.

Jag såg det, dom ser ut som små marsvinspluttar:D.

Hur jag än letar på deras hemsida kan jag inte hitta dessa lusernepiller. Går man in under grovfoder hittar jag bara Greenpowers lusern, men inget mineralinnehåll på dessa heller.

Kan man utgå från att lusernet har liknande mineralvärden som tex kraffts månnetro? Kan man utgå från att lusern oavsett märke ligger högt i kalcium? Hmm....

Det är lite svårt o veta :crazy: Ska nog höra med dom,så får vi se vad dom säger.
Än sålänge tycker jag att shettisen ser fin ut i hullet sedan han börjat äta lusernpiller. Billigare än krafft lusern, tycker jag! :angel:

Men kalcium måste vara ungefär lika som Krafft´s. HH kanske vet mer?

Ja, vi får hoppas att nån annan vet och kan hjälpa oss;)

Puttar upp denna då jag fortfarande undrar:angel:

Kan man utgå från att lusern generellt har högt ca-innehåll oavsett märke?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 591
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Hej, vet inte om detta redan är besvarat, är rätt ny, men har försökt söka både här på Buke och på Google. Men antingen fattar jag inte...
Svar
4
· Visningar
2 038
Foder & Strö Skickade gubben till den lokala foderbutiken för att köpa lusern och hem kommer han med en säck från Forsebeck ab på 25 kg.På...
Svar
18
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31