• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Nobelis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 831
N

Nobelis

Mina Hästar äter bara hö (stort varmblod å schettis) men jag vill ha mineraler till dom med och tänkte på krafts pelleterade.
Tycker dom om pelletsen bara eller måste man blanda upp de med något annat?? någon som ar provat ??

Mvh

Sv: Mineraler

Vissa hästar gillar pelletsen som den är. Enda sättet för dig att veta om dina hästar äter det är ju att prova.

ja de klart... tänkte mest så de inte är så att dom flesta inte äter de utan annan mat.. mina är destobättre inte särskilt kräsna

Ger min pelliterade mineraler från vitafor och de äter hon mer än gärna utan att jag blandar ut med något...Smackade på dem själv för att se om de smackade pyton men jag tyckte de smackade mest salt så det e kanske därför hon äter dem men inte "grus" mineraler vilka smakar pyton...

Mina hästar (islandshäst och shettisar) får periodvis enbart mineraler utan något annat iblandat. De gillar inte Kraffts och Hippos pelleterade mineraler något vidare, men Vitafors ÄLSKAR de.

Mina sju hästar älskar Kraffts pelleterade mineraler. De får inget annat än hö till.

Tack för era svar.

De låter bra att de ofta är omtyckt med bara minneralerna.
Ska börja ge dom nu i veckan.
Hoppas dom tycker om de.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
545
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika... 2
Svar
30
· Visningar
2 520
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka