Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror ju på mängden en behöver, men jag betalar 195:- för en påse på 900g och det räcker 45 dagar för två hästar, så är verkligen ett överkomligt pris.Jag behöver också tillsätta dessa och kör med Trikems Copper+
Visa bifogad fil 157143
Vilken mineral rekommenderar de så mycket av att det skulle gå en påse i veckan och hur många hästar har du? Kollar man på tex Zink och använder deras räkneexempel med 500 mg zink (3,3 g dosering) räcker en påse (1 kg) i 303 dagar för en häst. Ska man använda upp en påse på en vecka behöver man då ha 43 hästar som får samma dos.Kollade just forage plus men skulle gå nästan en påse i veckan på våra hästar enligt deras rekommenderade dos.. (ja jag vet att man måste räkna).
Trikems koppar innehåller tyvärr väldigt lite koppar/kg så inte en prisvärd produkt! Jämför med tex Forage plus som innehåller 15% koppar, alltså alltså 15 g/100 g och per 10 g produkt så innehåller Forage plus alltså 1500 mg... Jämför då med Trikem som då ger 120 mg.. Det är alltså 12,5 gånger mer koppar i Forageplus..Jag behöver också tillsätta dessa och kör med Trikems Copper+
Visa bifogad fil 157143
Ger dock de pga zink och mangan också, tycker det är smidigt att det innehåller allt jag behöver tillsätta i en produkt, blir helt rätt balans också. Tillräckligt billigt ändå för att jag inte kommer överväga att byta, men tack för tipset.Trikems koppar innehåller tyvärr väldigt lite koppar/kg så inte en prisvärd produkt! Jämför med tex Forage plus som innehåller 15% koppar, alltså alltså 15 g/100 g och per 10 g produkt så innehåller Forage plus alltså 1500 mg... Jämför då med Trikem som då ger 120 mg.. Det är alltså 12,5 gånger mer koppar i Forageplus..
Men då har du ju Key minerals som är mycket mer koncentrerat där dessutom mineralerna är mer rena.Ger dock de pga zink och mangan också, tycker det är smidigt att det innehåller allt jag behöver tillsätta i en produkt, blir helt rätt balans också. Tillräckligt billigt ändå för att jag inte kommer överväga att byta, men tack för tipset.
Dessutom är mina otroligt kräsna, och eftersom mitt grovfoder har en kvot på 10 kan jag inte ge dem kraftfoder annat än krubbskrammel, därav att det är viktigt att det är smakligt, de verkar trikem vara.
Är nöjd med trikem och det passar perfekt med mina värden som sagt, så kommer inte byta, men tack för tips.Men då har du ju Key minerals som är mycket mer koncentrerat där dessutom mineralerna är mer rena.
Det var deras "scandinavian" blanding typ, när jag bara såg deras rekommendation. Vi har fyra mindre hästar (a-ponny till d-ponny typ).Vilken mineral rekommenderar de så mycket av att det skulle gå en påse i veckan och hur många hästar har du? Kollar man på tex Zink och använder deras räkneexempel med 500 mg zink (3,3 g dosering) räcker en påse (1 kg) i 303 dagar för en häst. Ska man använda upp en påse på en vecka behöver man då ha 43 hästar som får samma dos.
En påse forage plus copper räcker typ i nästan 1 år med en skopa om dagen som en annan saDet var deras "scandinavian" blanding typ, när jag bara såg deras rekommendation. Vi har fyra mindre hästar (a-ponny till d-ponny typ).
Det var deras "scandinavian" blanding typ, när jag bara såg deras rekommendation. Vi har fyra mindre hästar (a-ponny till d-ponny typ).
Okej. Deras färdigblandade mineraler har jag ingen erfarenhet av men det låter mycket, jag har bara använt deras rena mineraler för att boosta specifika ämnen. Just nu ger jag koppar och zink och har haft samma påsar i ett år.Det var deras "scandinavian" blanding typ, när jag bara såg deras rekommendation. Vi har fyra mindre hästar (a-ponny till d-ponny typ).
Jag ger en tredjedel av deras rekommenderade dos, täcker min hästs behov när man räknar på det.Det var deras "scandinavian" blanding typ, när jag bara såg deras rekommendation. Vi har fyra mindre hästar (a-ponny till d-ponny typ).
Mina äter inte heller Vitafor solid. Jag blötlägger de tillsammans med lusern så att det blir som en enda gröt så att de inte kan pilla ut. Då slinker det nerTänkte jag spinner vidare på denna tråden. Har kört på key minerals sen i somras. Nu tog burken slut o köpte då vitafor solid då min häst vägrar äta vitafor strong. Testade ge henne igår. Men nu ville hon knappt äta maten igen. under tiden med key minerals äter hon upp på rekord fart.
Nu kan dessa ges torrt så testade ge dom i lite lucern. O då står hon och halvt spottar ut dom. Hur gör ni andra med hästar med såna fasoner?
Matte tyckte det var lite onödigt med key minerals eftersom jag redan köper extra kopper o zink från forageplus som hon får. Så vitafor är bara som supplement till dessa.