mineraler till kräsen häst

hanoirocks

Trådstartare
Någon som har tips på mineraler i flytade form som innehåller kalk, fosfor och magnesium? Det får inte vara biotin i!

Sv: mineraler till kräsen häst

Varför då ang Biotinet ? Det är ju bara ett B vitamin.

jasså? Vart har du fått reda på det:confused: Eftersom han äter hoof power så vill jag inte att han ska få i sig ännu mer biotin. Men om biotin är en B-vitamin så borde den väl heta B-vitamin?:grin:

b vitaminer! finns typ 12 olika, alla har olika namn, biotin är bara en av dem, b-vitaminer är vattenlösliga = hästen kissar ut överskottet.

Man tar reda på saker ;). Biotin är vitamin B8. Annars finns det uppemot 30 olika B vitaminer, åtminstone som man känner till. Men det finns troligtvis flera.

Man tar reda på saker ;). Biotin är vitamin B8. Annars finns det uppemot 30 olika B vitaminer, åtminstone som man känner till. Men det finns troligtvis flera.

ojoj.. men om man köper B-vitamin på flaksa vilken av B-vitaminerna är det då? eller är det flera?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
617
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Hur köper man en hund?