Mineraler med mkt kalk o fosfor.

Sv: Mineraler med mkt kalk o fosfor.

Det viktigaste när du skall välja mineraler är snarast vilket förhållande du behöver mellan kalk o fosfor.
Annars är det ofta så att komineraler har ett högre innehåll av kalk o fosfor än hästmineraler, smaken passar dock inte alla hästar.
PL
 
Sv: Mineraler med mkt kalk o fosfor.

peter_lundin skrev:
Det viktigaste när du skall välja mineraler är snarast vilket förhållande du behöver mellan kalk o fosfor.
Annars är det ofta så att komineraler har ett högre innehåll av kalk o fosfor än hästmineraler, smaken passar dock inte alla hästar.
PL


Hur vet jag vilket förhållande jag ska ha då? Är inte så duktig på sånt.
 
Sv: Mineraler med mkt kalk o fosfor.

En vuxen häst på bete behöver normalt sett inget extra tillskott av kalk o fosfor ev med undantag av växande o digivande hästar.
PL
 
Sv: Mineraler med mkt kalk o fosfor.

Om du vet att du behöver ett stort tillskott på just kalcium och fosfor och bara dessa mineraler är dikalciumfosfat det som jag tycker är bäst.

Men som sagt, se till att du vet hästens behov först.
 
Sv: Mineraler med mkt kalk o fosfor.

Tack så mycket!
Jo, hästen behöver mineraler med kalk och fosfor för att bygga upp något i benet. ( vet talade om det )
 
Sv: Mineraler med mkt kalk o fosfor.

Ja, då tycker jag att Dikalciumfosfat är det bästa. Inte dyrt och innehåller bara dessa två mineraler. Med en lagom, normal kvot på 1,4 ungefär.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 693
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp