Mineralåtgång 2 hästar?

Krans

Trådstartare
Hur länge räcker en säck mineraler till 2 hästar på ett ungefär? Hur stor är säcken ni köper? Pris?

Jag har räknat på allt från typ 300-500kr per häst/månad till vissa jag skulle kunna köpa till alla 3 för nästan samma kostnad som det varit per häst när jag jämfört olika foder.

Är det inte enklare att bara räkna på vad som fattas och jämföra direkt? Då vet du ju hur mycket du behöver ge av resp märke för att täcka behovet och kan därför jämföra pris direkt?

När jag jämför räknar jag ofta vad dagsgivan blir i g (enligt deras behov, sällan det stämmer med vad som står på påsen) och sen kostnad för den dagsgivan. Då blir det ju enklare att se vad som lämpar sig bäst ekonomiskt, inte alltid billigast säck som blir billigast. Och inte alltid dyrast som är bäst heller för den delen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 895
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Valet i USA