Mineral och vitaminbehov

L

LivJ

Jag undrar om någon vet: det är så att min häst får sitt Ca- och P-behov tillgodosett genom hösilaget (även Mg). Kan man då ta bort mineralfodret (Miner blå) helt och eventuellt enbart ge vitaminfoder? Kan det vara skadligt att ge extra mineralfodret trots att Ca och P-beovet är tillgodosett?
Tack för svar!/Liv
 
Det beror lite på vilka kvoter det blir av mineralerna. Man ska inte ge mineraler "för säkerhets skull" utan det är bättre att kolla vad men egentligen bör komplettera med.

Vitaminer kan du eventuellt ge, men det beror också på hästens foderstat.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Skjøldur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 025
Foder & Strö Detta diskuteras väl då och då och jag har själv försökt vid tidigare tillfälle utan att få det svar jag önskade.. Hur gör man om man...
Svar
9
· Visningar
1 582
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 175
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp