Mindre fräsch efter kattlådan...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 908
I

Idka

Behöver tips! Min ena skogiskille är stor och har lång päls. Ibland nrä han varit i kattlådan fastnar avföring i klumpar i pälsen i bak. Ibland lossnar det på golvet efter några meter, ibland sitter det kvar tills man tvättat bort det...

Finns det några tips för hur man ska slippa detta? Har mkt sand i lådan, everclean.
Vill inte klippa bort pälsen i bak... vore inte så tjusigt på utställningarna... :o

Alla råd varmt välkomna!

Sv: Mindre fräsch efter kattlådan...

jag vet inte... men det vore bra att klipa. men som du skrev det kansce inte blir poppis deräkt... :idea: men kanske det går att ha papper dom första metena, men det beror också var du har katt lådan. hoppas att du löser det! :bump:

jag vet inte... men det vore bra att klipa. men som du skrev det kansce inte blir poppis deräkt... :idea: men kanske det går att ha papper dom första metena, men det beror också var du har katt lådan. hoppas att du löser det! :bump:

häst älskaren :love:

Nä papper hjälper inte, han brukar hinna rätt många meter... :crazy:

Min tjocka skogiskille hade samma problem när han i vuxen ålder flyttade in hos mig. Men eftersom jag är en grym kattägare så åkte han in i duschen varenda gång han inte fixade det hela och efter ett halvår så var det inget problem längre. Han lärde sig att smuts i rumpan = dusch, och ändrade sina toalettvanor så att smuts i rumpan inte skulle uppstå. Duscha är nämligen hemskt, fruktansvärt och förnedrande enligt honom.

Lycka till med din skogiskille!

Halloj, vi har samma problem :smirk: mycket päls på stor skogiskille, han är dock så jättesnäll så han står ut med sina duschar när det fastnat något, däremot de "bitar" som lossnar på golv mm. är INTE lika kul för det händer oftast när man é på jobbet och kommer hem och hittar -presenter :eek: - lite var stans........

Här är det samma dilemma, han skall ställas ut och då vill jag absolut inte klippa i hans fiiiina päls. Så jag får väl stå ut :(
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/

Ja det är ju ett sätt!
Han är inte så väldigt renlig av sig min pojke... :angel: Han gör inte ren näsan ordentligt heller så jag får ta nageln och göra rent då och då när det grott igen med svart smuts... :o

Ska kanske ta och prova duschgrejen. Problemet är ju att han kan gå runt med det ganska länge innan vi upptäcker det, frågan är om han kopper koppla sambandet med skitig päls och dusch?

Liknande trådar

Övr. Katt Min lilla ragdoll Alice har haft sen hon kom hem till oss Ever Clean - Aqua Breeze som kattsand. Och den har fungerat bra men har tyvärr...
Svar
7
· Visningar
1 974
Senast: Asko
·
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 462
Senast: Boj
·
L
Övr. Katt Vi blev med katt i somras. En ursöt liten lurvig gatukorsning. Jag som är så noga med vad hästen äter tänkte att den stackars katten...
Svar
15
· Visningar
15 043
Senast: palle
·
Övr. Katt Vår håriga katt får sällan tovor, men baktill kan hon bli äcklig och i armhålorna fram kan det bli klumpar som taggar och grejer kan...
Svar
6
· Visningar
3 962
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka