Mina små pälsklingar!!

MissFideli

Trådstartare
Nytagna bilder, är dom inte söta :angel: :angel: :D

matta1-1.jpg

matta1-2.jpg

matta1-3.jpg

Sv: Mina små pälsklingar!!

Den svartvita är min kossa Yoga, hon är mamma till den grå.

Så här ser hon ut framifrån :love: :love:

yoga1.jpg

Ja, hon är min kärlek :love: Mycket humör och väldiga åsikter. En riktig kärring. Men underbar :D

Som vanligt måste jag bidra med mitt åååååh vad de ser goa ut! :love: :D
Är britter i allmänhet lika kramgoa nallar som de ser ut eller bedrar skenet? ;)
(Visst kan jag googla och ta reda på det själv, men det är ju såå mycket jobbigare :p)

Det är alltid lika kul att höra :p :love:
Britter är väl generellt inga knäkatter. Snarare bredvidkatter. Den svartvita är väldigt gosig, hon ligger ofta bredvid mig i soffan, gärna med kroppskontakt. Hon sover också delar av natten bredvid min kudde :love: Men britten vill väl gärna gosa på sina vilkor.
Den grå är tråkigare, trots sitt utseende. Hon har sina stunder, men är inte i närheten av sin mamma i gosighet.

Mjukhetsmässigt är dom underbara, dom är precis lika mjuka och goa att krama som dom ser ut. Till deras förtret ibland :angel:

Dom är ju bara för läckra :love: :love: :love:

Har varit rejält superförkyld och missat tråden tidigare :angel:

Abbie ser verkligen maskulin ut på de första bilderna, säker på att du inte ger henne anabola?? :angel:

Yoga ser sådär förrädiskt söt och beskedlig ut. Man ska inte lita på honkatter :devil:

Hon är verkligen maskulin i sitt utseende, det blev klart tydligt på utställningen sist när hon var ungefär lika bred som en av hanarna hon slog i BIV:en. Och bredare än dom andra :o Huruvida det är anabola med i det hela får du nog vända dig till RoyalCanin och fråga vad dom har i Fit32-maten, för det är det enda hon äter :D (Kanske vore nått att kolla upp :p )

Yoga är underbar här hemma så länge det inte sker nån större förändring. Men hon är verkligen supersöt. Och en typisk padda i sättet. Har letat länge efter röda fläckar, men hittar inget :)

Ingen fara. Nu när du säger så fina saker om dom så är du förlåten :angel: :D Hoppas du mår bättre nu.

Åh så vackra! :love: Men hade nog gissat på att blåingen var hane, hehe! Rejäl tjej det där! :d

Du är inte ensam. Veterinären trodde det var en hane först, innan hon kände efter.

På utställningarna är det MÅNGA som frågar vad "han" heter.

Ja, hon blev stor. Och söt! Och hon är lila, inte blå :angel:
abbie3.jpg

*suck* Ge mig, jag vill krama! :love: :D
Min ena katt är också sådär stor och nallego, och krama? Nej, nej, NEJ! Absolut inte, vad gör du människa, ska du ta LIVET av mig!? :crazy:
Den andre lille raringen får man krama på som tur är! :love:

Maja är ju lite likadan som Yoga, fast i lightversion. Hon är en jättemysig spinnmaskin när hon vill, men ska hon tvingas till något som inte passar (tex bli fasthållen hos vet) då ylar, morrar och fräser hon så hon går under den allmänna benämningen "Ormen".

I vårt fall tror jag det handlar om att vi skämt bort henne med att hon får sätta gränserna alldelles för ofta. Kloklippning, bad och tablettgivning går jättebra eftersom det är saker hon vet att hon inte kommer ifrån, men det allmänna "nu får du inte göra som du vill en stund" då blir hon topp tunnor rasande. Jag har en likadan i stallet, han är rödfux...

Gud vilka sötnosar :love: :love:
Man vill bara gå och krama om dom :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
457
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25