"mina marsvin"

*tove*

Trådstartare
Gör här en tråd med mina marsvin. Egentligen har jag bara ett eget men det har råkat bli flera senaste tiden...

Mitt marsvin Puzzel
5951705.jpg

7145077.jpg

Liiite tjockis :angel: ...

Lova.
6658120.jpg

Pojkvännens farsa har djuraffär och när han bara haft henne nån dag så kom plötsligt två marsvin till från henne. Istället för att dom skulle vara i djuraffären så tog jag med dom hem sålänge. Efter nästa kull kommer jag ev ha kvar henne.

Bäbbarna:
Honan Puh (min favvo)
6658021.jpg

Hanen Hårtuss
6658023.jpg

Bäbbarna har tyvärr flyttat hemifrån nu... Puh såldes direkt, men jag vet inte om Hårtuss är kvar i affären eller inte. Det var svårt att lämna ifrånsig dom :cry: .

Nya killen här då. Tage. Ska paras med Lova. Jag har honom bara tillfälligt, sen ska han säljas. Han ser lite lustig ut :D.
7145098.jpg

Sv: "mina marsvin"

Guuuud vad söta de är...
Vill ha ett till jag med....

Du får komma å köpa ett av mig sen då ;) . Om 100 dagar eller nått blir de väl. En bit att åka bara :angel:

skratt jo, en hel del bit var de o åka..:rofl: :rofl:

Undrar bara en sak, hur gammal är Lova egentligen?

Får bara en känsla av att hon inte är mer än några månader gammal, eller har jag bara fått för mig det?
Tänkte eftersom du skrev att hon skulle paras igen, om hon inte är så gammal så ska hon inte paras igen, då var det bara ren tur att hennes förra förlossning blev utan komplikationer.
Annars brukar det vara lagom att låta dom få sin första kull lite innan dom fyller 1 år, beroende på storlek/kropp.

Hur stor är hon i kroppen, blev hon smal efter förra kullen?

Om hon är liten och har tappat massa och inte ens är vuxen tycker jag absolut inte att hon ska paras igen så snart, risken är stor för komplikationer och om det går illa kan både hon och bäbisarna stryka med...Man brukar bara para om honorna så tidigt om dom har lätt att bli tjocka och inte har tunnat ur vid förra kullen.

Men jag ska inte utala mig utan att veta hur gammal hon är, hur stor/tjock hon är osv...

Hoppas det går bra iaf! :D

jag kan tänka mig att hon kanske är 4-6 månader. Nu var det ju så att första gången inte var meningen.

Nej, hon blev inte smal. Jag tycker hon har ganska normal "vuxenkropp".

Nu ska hon ju inte paras direkt än. Hanen är inte särskilt gammal han heller så..

Nej det har jag förstått att det inte var meningen första gången, trodde bara att hon skulle paras om igen på en gång, fick den bilden när jag läste det du skrev, eftersom du skrev 100 dagar i ett tidigare inlägg och det är ju det man brukar räkna med från och med den dagen dom sätts ihop, men då missuppfattade jag det nog! :)

Hoppas det blir lika söta bäbisar nästa gång med, och lycka till! :D

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ju skaffat två marsvin. Hanen har efter ett par dagar lugnat sig och är inte lika rädd längre, sitter kvar och tittar så länge...
2
Svar
20
· Visningar
2 568
Senast: MiiaLi
·
Övr. Djur Antar att det redan finns en tråd, men jag orkar inte leta upp den så jag startar en ny :p . Presentera din/dina kanin/er och lägg...
2
Svar
22
· Visningar
1 716
Senast: *tove*
·
E
Övr. Djur Jag har nu bara kvar 1 marsvins hane, sålde den andre igår pga att dom inte gick ihop. Han jag har kvar försökte para sig med den andre...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: rattalskare
·
M
Övr. Djur Har ju nu som sagt ett marsvin ( ni har sett bilder på det underbara lilla kräket :love: ) anledningen har jag förklarat, han är ilsken...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama