Mina inlägg?

Kratus

Trådstartare
Vart försvinner mina inlägg?

När jag loggade in i em så hade jag strax under 1400 och sen så var jag uppe i ca 1402. Sen helt plötsligt så står de på 1370? Varför är det så? Fattar ingenting! Det har hoppat upp och ner så hela em/kvällen! :(

Detta borde vara mitt 140X inlägg men det står bara 1371... *irriterad*

Sv: Mina inlägg?

Om en moderator raderar inlägg i en tråd försvinner dom från ditt "saldo".

fast gör dom det? Jag borde ha mindre inlägg då, för en tråd på hund försvann som jag skrivit i men inte var mitt inläggsaldo mindre vad jag såg? Fast å andra sidan har jag inte benkoll på hur många inlägg jag har heller... Ser att jag har 1094 just nu så om jag blir "av" med någon fler tråd ska jag se om saldot sjunker :) Kanske lägga att leta en olovlig tråd... (hi, hi)

Javan

Det verkar bero lite på hur ett inlägg eller en tråd raderas. Moderatorerna kan göra detta på lite olika sätt.

Precis, jag skrev "raderar inlägg i en tråd" - en metod vi kan använda oss av. Den skiljer sig från metoden att kasta hela tråden.

Men 30 inlägg bara så där? Låter lite väl!

När jag tänker efter så försvann de efter att jag gått in på min profil som öppnandes i ett nytt fönster... och då var det så att det antal inlägg hade jag när jag skrev den tråden stod som antal inlägg, men det var ju för flera dagar sen...

Men, men...

Spelar antal inlägg någon roll?
Det är väl innehållet som räknas?

Nej det gör det självklart inte! Men man blev lite undrande iaf...

tifo skrev:
Om en moderator raderar inlägg i en tråd försvinner dom från ditt "saldo".
varför raderades det en massa trådar just igår då? både jag och moonlightgarden har förlorat inlägg igår..

Det kommer att fortsätta ett tag till, speciellt om du har skrivit många trådar på utrustning som jag just nu sitter och rensar.

Boj/moderator utrustning

okai, så det är alltså så att ALLA äldre trådar tas bort? forumen rensas helt och hållet?

men ganska dåligt att inläggssiffran minskar bara för att äldre trådar tas bort..
varför inte ta bort ut forum som är mindre seriösa? där folk bara sitter och spyr ur sig nummer efter nummer efter nummer i nån siffertråd eller liknande..
eller ja, den tråden är juh borttagen men inläggssiffran minskades inte för det.. varför?

Frågan är bara varför är man så fixerad vid sin inläggssiffra? Vad är det som är så viktigt med den, har ni någon slags tävling eller så?:confused:

Dessutom rensas väl alla forum då och då, det är nödvändigt kan man säga.

BeastieBabe skrev:
varför raderades det en massa trådar just igår då? både jag och moonlightgarden har förlorat inlägg igår..

Det strulade för mig med igår, inte för att det spelar nån roll, men blev lite :crazy: när inläggsiffran hoppade upp och ner hela tiden?
Kunde ju inte se att mina inlägg var borta heller :confused:

nej, men ganska irriterande att siffran minskas när inlägg i ett forum tas bort, men inte när inlägg ur ett annat forum tas bort..

typ "alla skitinlägg i skittrådar räknas fortfarande, men där det är kunskap och fakta och bra skrivet, där förlorar man inläggen"

kan man inte bara ställa in att inläggssiffran inte ska minskas även om inläggen i sig tas bort? (oavsett anledning till att inläggen försvinner)

Jag är inte ett dugg fixerad vid antal inlägg, men har också reagerat på att mina inlägg har minskat de senaste dagarna. Jag hänger mest på avel och även om någon tråd jag skrivit i tagits bort därifrån har jag aldrig tidigare råkat ut för att antalet inlägg minskat.

men ganska dåligt att inläggssiffran minskar bara för att äldre trådar tas bort..
varför inte ta bort ut forum som är mindre seriösa? där folk bara sitter och spyr ur sig nummer efter nummer efter nummer i nån siffertråd eller liknande..
eller ja, den tråden är juh borttagen men inläggssiffran minskades inte för det.. varför?

Som både Gunnar och Tifo skrev så kan vi ta bort inlägg/trådar på lite olika sätt, om tråden tas bort helt från forumet så minskar ditt antal inlägg om du har skrivit i den tråden för då finns den ju inte mer. Att man tar bort äldre och oväsentliga trådar är för att forumet inte skall tyngas för mycket, och fungera som det ska så inte gör någon det för att :devil: med användarna.

varför inte ta bort inläggen som "äldre inlägg" istället för att radera dom då?

trådar som rent raderas specifikt bör väl vara de trådar som inte innehåller bra saker?
så varför tas massor av trådar bort från t.ex utrustning nu om dom inte var onödiga från början?

Boj skrev:
Frågan är bara varför är man så fixerad vid sin inläggssiffra? Vad är det som är så viktigt med den, har ni någon slags tävling eller så?:confused:

Jag fattar inte det heller.

Kort och gott, vi har alltid rensat i forumen mellan varven, trådar som plockas är sådana som ej borde ha varit på forumet från början och som inte har blivit uppmärksammade vid tillfället för postningen. Så det är alltså inte enbart just nu, har ju även andra forum som skall plöjas på samma sätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 944
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur